روی‌آوری «بوش» به‌کسب‌وکار دوچرخه‌های الکترونیکی

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از گوگل نیوز، مدیران بوش می‌گویند این شرکت از تخصص خود در خودروسازی و لوازم الکترونیکی استفاده می‌کند تا به دنبال تسلط بر بازار دوچرخه و تبدیل شدن به تسلا برای صنعت دوچرخه‌های الکترونیکی باشد.

 مانند خودروها، مرز بعدی دوچرخه‌های الکترونیکی مقوله اتصال است. این موضوع هفته گذشته در نمایشگاه فناوری CES در لاس وگاس به طور کامل نشان داده شد.

در حالی که جنرال موتورز از شورولت سیلورادو EV خود رونمایی کرد و سایر خودروسازان آخرین فناوری خودروهای الکترونیکی خود را تبلیغ کردند،  بوش به سمت دوچرخه‌سواری رفت.

این غول لوازم الکترونیکی که معمولا با صنعت خودرو و ابزارهای الکتریکی مرتبط بوده، از این تجربه برای تحول در سیستم جدید دوچرخه الکترونیکی هوشمند خود استفاده کرده است. سیستم دوچرخه الکترونیکی بوش از یک واحد موتور الکتریکی، باتری و صفحه نمایش تشکیل شده است که روی انواع دوچرخه‌ها و برندهای مختلف نصب می‌شود. شرکت دوچرخه‌سواری Trek بزرگ‌ترین مشتری بوش است و دوچرخه‌های باری و تحویل مرسولات، سریع‌ترین مدل‌های در حال رشد این شرکت هستند.

مفهوم دوچرخه‌های الکترونیکی از فشار یک موتور عظیم روی قاب نحیف یک دوچرخه به طرح‌های مدولار شیک برای استفاده‌های تجاری و تفریحی تکامل یافته است. دوچرخه‌های الکتریکی، همراه با اسکوترهای برقی، به شکل فزاینده‌ای به ارکان رفت‌وآمدهای شهری تبدیل شده‌اند که استارت‌آپ‌های بی‌شماری را ایجاد کرده و الهام‌بخش سرمایه‌گذاری جدی در تحقیق و توسعه خودروسازان بزرگ از جنرال موتورز تا فولکس واگن شده‌اند.

به گفته شرکت تحقیقات بازار Fortune Business Insights، اندازه بازار جهانی دوچرخه‌های الکترونیکی در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار بود و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۸ به ۵۲میلیارد دلار افزایش یابد. در حالی که اروپا همچنان بزرگ‌ترین بازار دوچرخه‌های الکترونیکی است، فروش این محصولات در ایالات متحده به بیش از نیم میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت.

کلودیا واسکو، مدیر سیستم‌هایeBike  بوش در آمریکا اظهار کرد این شرکت دارای بیش از ۱۰۰ مشتری در سراسر جهان، از جمله Trek، کنندیل و اسکات اسپورتز، یکی از رهبران بازار جهانی برای سیستم‌های دوچرخه الکترونیکی اختصاصی است.

او گفت بوش بیش از ۲۰ درصد از سهم بازار در آمریکای شمالی را در اختیار دارد و شرکت غالب دوچرخه‌های الکترونیکی، در بازارهای اصلی سوئیس و آلمان است، جایی که بوش دفتر مرکزی خود را در آنجا دارد. این شرکت از افشای درآمد، درصد یا تعداد کارکنان واحد eBike Systems که بخشی از تجارت Mobility Solutions خود مستقر در دیترویت است، خودداری کرد. تحقیق و توسعه دوچرخه‌های الکترونیکی عمدتا در آلمان انجام می‌شود و کارهای اداری و فروش در کالیفرنیا و مونتاژ در مجارستان صورت می‌پذیرد.

برخلاف یک دهه پیش، شرکت‌های زیادی در این صنعت فعالیت می‌کنند و فضای دوچرخه‌های الکترونیکی مملو از رقبای قدرتمندی شده است. صدها شرکت دوچرخه الکترونیکی در سراسر جهان وجود دارد، از برندهای معروفی مانند جیپ و یاماها گرفته تا ده‌ها شرکت نوپا، که بسیاری از آنها قبل از برخاستن، زمین‌گیر می‌شوند.

آخرین نسل از دوچرخه‌های الکترونیکی مجهز به سیستم‌های بوش که در ایالات متحده و خارج از این کشور از ۲هزار دلار تا ۱۳ هزار دلار ارائه شدند، روی یک برنامه تلفن همراه با نام eBike Flow متمرکز شده که از طریق بلوتوث به دوچرخه متصل می‌شود. این اتصال به کاربران امکان می‌دهد تنظیماتی مانند گشتاور، حداکثر سرعت و کمک را تنظیم و ذخیره کنند. مانند یک گوشی هوشمند، دوچرخه را می‌توان از طریق اینترنت به‌روزرسانی کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید، سیستم ضد سرقت این دوچرخه‌ها است. اگر کسی بخواهد دوچرخه را به‌سرقت ببرد، موتور آن خاموش می‌شود، زنگ هشدار به صدا در‌می‌آید و یک اعلان از طریق اپلیکیشن به مالک ارسال می‌شود که موقعیت دوچرخه را نیز ردیابی می‌کند.

از جمله ویژگی‌هایی که برای کاربردهای بالقوه در آینده آزمایش می‌شود، یک سیستم ایمنی است که توسط شرکت Royal Oak Tome با مشارکت بوش و فورد موتور و جنرال موتورز و سایر شرکت‌های خودروسازی توسعه یافته است. این نرم‌افزار که در پنج سال گذشته در حال توسعه است، یک سیستم ارتباطی مبتنی بر هوش مصنوعی دوچرخه به وسیله نقلیه (B۲V) است که هدف آن حفظ ایمنی دوچرخه‌سواران از طریق اعلام یک هشدار به خودروهای اطراف است؛ حتی زمانی که راننده آن را نمی‌بیند.  در حقیقت این فناوری بر پیام‌های رادیویی موجود متکی است که یک وسیله نقلیه می‌تواند به وسایل نقلیه یا زیرساخت‌های دیگر بفرستد که پیام‌های ایمنی اولیه و پیام‌های ایمنی شخصی نامیده می‌شوند.