رئیس شورای مطالعات استراتژیک اتاق اصفهان با برشمردن بهبود ۱۲پله‌ای شاخص محیط کسب‌وکار در استان اصفهان به روند نزولی سهم اصفهان در بودجه تملک دارایی‌ها که در اصل محور اصلی بودجه عمرانی را تشکیل می‌دهد، اشاره کرد و گفت: همگرایی در مدیریت استانی یکی از عوامل اصلی بهبود رتبه استان در محیط کسب‌وکار طی سال ۱۴۰۰ بوده که اتاق محور و مبتکر آن است. به عقیده نایب‌رئیس اتاق بازرگانی و رئیس شورای مطالعات استراتژیک این نهاد، برنامه راهبردی اتاق بازرگانی می‌تواند نقش مهمی در بهبود شاخص‌های عملکردی اقتصاد در استان اصفهان داشته باشد.

در ادامه، آرش شاهین، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه اصفهان و مشاور عالی شورای مطالعات استراتژیک اتاق بازرگانی اصفهان فراگیر بودن سند مذکور را از نقاط قوت آن دانست و گفت: در این سند تلاش شده تا حد ممکن ادبیاتی مطابق با گفتمان اتاق به کار گرفته شود و اولویت‌ها مورد تاکید قرار گیرند.

اما مدرس، مدیر و مجری طرح مذکور در سخنانی تفکر استراتژیک را توانایی نگاه به آینده دانست و ضمن برشمردن مولفه‌های مهارت ادراکی ازجمله توانایی تحلیلی و استراتژیک فکر کردن گفت: کسی که از مهارت ادراکی برخوردار باشد، توانایی حل مسائل پیچیده را دارد؛ همچنان که تفکر سیستمی به معنای عمیق فکر کردن و نگاه کردن به خود در امتداد جهان است.

وی افزود: فعالان اقتصادی وجه تمایزهای متعددی با دیگران دارند که از آن جمله باید به داشتن ایده و خلاقیت اشاره کرد، اینان کسانی هستند که در نقشه راه توسعه کشور می‌توان به آنها امید بست. اسدالله کردنائیچ، در مورد برنامه استراتژیک اتاق اصفهان گفت: برای اولین بار در طراحی این برنامه به دلیل شرایط عدم اطمینان و ناپایداری محیطی در ساحت اقتصاد، از چند مدل استفاده شد و ضمن شناسایی موضوعات، چالش‌ها و مساله‌هایی که در برابر این نهاد قرار دارد، نقاط قوت، فرصت‌ها و تهدیدها علاوه بر نقاط قابل‌بهبود احصا شدند تا بر اساس آنها بتوان استراتژی عمل‌گرایانه‌ای در جهت بهبود، پیشرفت و توسعه پایدار این نهاد بخش‌خصوصی طراحی کرد.