به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، محمدحسین بصیری گفت: هلدینگ ماهان با استفاده از رویکرد علمی و نظام‌مند به ایجاد «سودآوری» و «بهره‌وری کار و سرمایه» در تمام شرکت‌های زیرمجموعه خود در تلاش است سبب حفظ و افزایش منافع سهامداران شود.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ با وجود بروز موانع داخلی از جمله توقف بلندمدت فعالیت‌های تولیدی به واسطه قطعی‌های مکرر برق، نوسانات بسیار شدید بازارهای داخلی و خارجی و رکود بازار صنایع فولادی، هلدینگ ماهان با تلاش تمامی کارکنان، توانست در مسیر حرکت رو به رشد خود که از سال گذشته آغاز شده بود، گام بردارد.

بصیری افزود: با کسب رتبه ۷۱ در بین بزرگ‌ترین شرکت‌های ایران در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ سازمان مدیریت صنعتی، امید داریم با تلاش در مسیر چشم‌انداز توسعه‌ای خود گام‌های بزرگ‌تری برداشته و نتایجی بهتر از گذشته در تاریخ فعالیت هلدینگ ماهان رقم زنیم.

وی در ادامه به دستاوردهای این هلدینگ در سال ۱۴۰۰ و برنامه‌های آتی اشاره کرد و افزود: تقویت نظام حاکمیت شرکتی، اصلاح ساختار و تامین مالی، توسعه  کسب و کارهای فعلی و ایجاد کسب و کارهای جدید مورد توجه این هلدینگ بوده است.

بصیری در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اصلاح ساختار و تامین مالی گفت: تسویه تسهیلات بانکی گران‌قیمت، انجام فرآیندهای مقدماتی ورود عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه در بازار سرمایه و استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی برای تامین مالی شرکت‌های زیرمجموعه گروه از جمله اقدامات در حوزه استراتژی‌های مالی بوده است.

مدیرعامل هلدینگ ماهان افزود: شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان در راستای استراتژی‌های توسعه‌ای خود تحصیل معدن سرب و روی کوه بنار، آغاز پروژه احداث واحد ۵/ ۲ میلیون تنی فرآوری کنسانتره، اجرای پروژه احداث کارخانه آهن اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن مطابق برنامه، آغاز پروژه احداث کارخانه ۵/ ۲ میلیون تنی گندله‌سازی، بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی مجلسی، برنامه‌ریزی و آغاز اجرای پروژه‌های توسعه ذوب و نورد و پروژه‌های زیرساختی مجتمع بناب، برنامه‌ریزی و سازماندهی پروژه ۵/ ۱ میلیون تنی اسلب و ورق گرم در استان هرمزگان و برنامه‌ریزی به منظور ورود به صنعت پتروشیمی، انرژی، زنجیره مس، سرب، روی و کروم را در دستور کار داشته است.

بصیری عنوان کرد که اجرا و بهره‌برداری از این پروژه‌ها علاوه بر اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری، منجر به توسعه مناطقی که این پروژه‌ها در حال اجرا هستند، خواهد شد.

وی اقدامات و برنامه‌های هلدینگ ماهان به منظور کاهش ریسک برون‌سپاری فرآیندها و خدمات کلیدی و نیز هم‌افزایی و افزایش بهره‌وری از منابع را تشریح و اشاره کرد: این هلدینگ نسبت به ایجاد تمرکز فعالیت‌های بازرگانی در شرکت بازرگانی دانا، مدیریت پروژه‌های توسعه مجتمع بناب در شرکت گسترش فولاد شهریار، تخصصی‌سازی خدمات انرژی در شرکت لاوان و مدیریت متمرکز حمل و نقل مجموعه در شرکت پرچم بار در سال ۱۴۰۰ اقدام کرده است.وی افزود: در راستای بهبود نظام حاکمیتی و راهبری هلدینگ، برگزاری جلسات کمیته‌های حسابرسی و ریسک به طور مستمر، استقرار دفتر مدیریت پروژه (PMO) و زیرساخت‌های نظارت و راهبری یکپارچه پروژه‌ها، ایجاد زیرساخت گزارشگری یکپارچه از طریق تعریف پروژه سامانه هوش تجاری (BI) هلدینگ و انجام فرآیند ارزیابی و تحلیل عملکرد شرکت‌ها از جمله اقدامات تیم مدیریتی ماهان بوده است. مدیرعامل هلدینگ ماهان در پایان با اشاره به جایگاه هلدینگ ماهان در گروه مالی گردشگری و نقش آن در توسعه، سودآوری و ایجاد ارزش افزوده در گروه مالی اضافه کرد: در تلاشیم که در سال ۱۴۰۱، ساختار سرمایه هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان را بهینه و منابع مورد نیاز جهت احداث پروژه‌های توسعه‌ای را از طریق انجام افزایش سرمایه، انتشار اوراق نوین مالی، پذیرش و واگذاری بخشی از سهام شرکت‌های زیرمجموعه در بازار سرمایه تأمین کنیم تا از این طریق زنجیره‌ تولید فولاد ماهان را تکمیل کرده و توسعه در سایر حوزه‌های سرمایه‌گذاری را سرعت بخشیم.

هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه مالی گردشگری، با هدف سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های تخصصی حوزه صنعت و معدن کشور فعالیت می‌کند.