دبیر کانون سراسری انجمن انبوه‌سازان کشور معتقد است: هزینه ساخت طرح جهش تولید مسکن با تورم به وجود آمده امکان خرید متقاضی را بسیار کم کرده است تا جایی‌که در حال حاضر فقط ۱۵ درصد از افراد آورده لازم را پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه با توجه به تورم موجود در کشور هزینه ساخت گران تمام می‌شود، افزود: متقاضیان برای تامین پرداخت قسط بانک و آورده اولیه دچار مشکلاتی خواهند شد؛ هرچند در حال حاضر هم در تامین هزینه سهم متقاضی مردم با مشکل مواجه هستند.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه طرح جهش تولید مسکن برای دهک‌‌های کم‌درآمد دیده شده و پروژه‌‌ای حمایتی است، اضافه کرد: با این‌حال هزینه بالای مواد اولیه ساخت مسکن و قیمت تمام شده آن، امکان خرید را برای  قشر کم‌درآمد حتی در طرح جهش تولید فراهم نکرد.

دبیر کانون سراسری انجمن انبوه‌سازان کشور افزود: وضعیت تورم و شرایط اقتصادی کشور موضوع پیچیده‌‌ای است اما به هر حال باید قدرت خرید مردم را افزایش داد تا مردم برای تامین آورده اولیه و پرداخت اقساط توانمند شوند.

وی در خاتمه با بیان اینکه در گذشته انجمن‌ها نقش موثری در نهضت ملی مسکن داشتند، افزود: قرار است از ظرفیت انبوه‌سازان برای طرح جهش تولید در بعضی استان‌ها به صورت موردی استفاده شود.