بر اساس این گزارش، هیات داوران دومین دوره جشنواره، از سه ماه پیش ارزیابی مستندات مربوط به مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها را که به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، بررسی کردند که در نهایت ۱۱ نفر از مدیران در بخش «مروج و سفیر مسوولیت اجتماعی»و ۲۲ شرکت «نشان عالی مسوولیت اجتماعی» را کسب کردند که گروه مالی گردشگری در هر دو بخش برگزیده شده است. گروه مالی گردشگری به عنوان بخش خصوصی توانمند، در بخش مسوولیت‌‌‌های اجتماعی عملکرد درخشانی داشته که از جمله آنها نهضت مدرسه‌‌‌سازی در مناطق محروم است. این گروه تاکنون ۲۹ مدرسه با عنوان «کیمیای دانش»ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده است ضمن اینکه سه مدرسه جدید نیز احداث کرده که در آینده نزدیک تحویل می‌شود.

تاسیس بنیاد نیکوکاری یاس با هدف حمایت از اقشار نیازمند به‌ویژه در مناطق کمتربرخوردار کشور، ایجاد بیش از ۲۰‌هزار شغل مستقیم و ده‌ها‌هزار شغل غیرمستقیم به‌ویژه برای جوانان با اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی و تولیدی، راه‌اندازی پویش سفره مهر در ماه مبارک رمضان برای اطعام ۱۰۰‌هزار نفر از روزه‌داران، تامین هزینه و نگهداری از ۲۰۰ نفر از مددجویان و معلولان بهزیستی مرکز توانبخشی شهید فیاض بخش کرمان و جیرفت، کمک به آزادسازی زندانیان، تامین جهیزیه، کمک به مراکز درمانی و خرید تجهیزات بیمارستانی در دوران شیوع کرونا و… نیز بخش دیگری از فعالیت‌هایی است که گروه مالی گردشگری در بخش مسوولیت‌های اجتماعی انجام داده است.

بنیاد نیکوکاری یاس وابسته به گروه مالی گردشگری است و تمام فعالیت‌های انجام شده در بنیاد یاس طبق سیاست‌های هیات امنای گروه مالی گردشگری و حمایت بانک گردشگری صورت می‌گیرد. گروه مالی گردشگری همچنین در نخستین دوره جشنواره روابط عمومی و مسوولیت اجتماعی نیز که در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، «نشان عالی مسوولیت اجتماعی ۶ ستاره » را کسب کرد.