اما در چند سال اخیر، این روند در حال تغییر است. نسل جدیدی از استارت‌آپ‌‌های طراحی‌‌‌محور لوازم کودک روی کار آمده که سلطه غول‌‌های این بخش در بازار را تهدید می‌کند. برندهایی مثل لالو‌(Lalo)، نستیگ‌(Nestig)، بیبی‌‌لتو (Babyletto) و تاتر‌اند تامبل (Totter and Tumble)، حالا بر جذابیت‌‌های زیبایی‌‌شناختی محصولات برای والدین تمرکز می‌کنند، نه کودکان. آنها همه وسایل را از مت‌‌های بازی گرفته تا صندلی‌‌های کودک، به سبک مینی‌مالیستی و با رنگ‌‌های مات درست می‌کنند. در مجموع، این استارت‌آپ‌‌ها در حال متحول کردن شکل خانه‌های مدرن هستند. بنیان‌‌گذاران لالو، برند سه ساله‌ای که صندلی کودک، وان حمام مخصوص کودک و ست‌‌های بازی می‌‌فروشد، می‌گویند والدین نسل هزاره، در مقایسه با نسل‌‌های قبل، رویکرد متفاوتی نسبت به طراحی خانه دارند.

لالو برای جمع‌آوری اطلاعات درباره طراحی محصولات خود، شورایی متشکل از ۶۰ پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ تشکیل داد تا دیدگاه‌های آنها را بداند. آنها به این نتیجه رسیدند  که در حالی که در گذشته والدینی که بچه‌‌دار می‌شدند، به مد روز بودن دکور خانه اهمیت زیادی نمی‌‌دادند، خیلی از والدین امروزی به جنبه‌های زیبایی‌‌شناختی خانه‌های خود با وجود بچه هم اهمیت زیادی می‌دهند. ممکن است دلیل این موضوع تا حدی فشارهای ناشی از مستندسازی و به اشتراک‌‌گذاری عکس خانه‌ها در رسانه‌های اجتماعی باشد. گرگ دیویدسون، از هم‌‌بنیان‌‌گذاران لالو می‌گوید: «والدین نسل هزاره، همه لحظات دوست‌‌داشتنی را در اینستاگرام به اشتراک می‌‌گذارند، از نخستین حمام نوزاد گرفته تا نخستین غذا خوردنش روی صندلی. آنها همواره در حال عکس گرفتن از جاهای مختلف خانه هستند و نمی‌خواهند دکور خانه را صرفا به خاطر بچه داشتن، خراب کنند.»

در حالی که این برندها بر تحقق سلایق والدین متمرکزند، این سوال مطرح می‌شود که اولویت‌های بچه‌ها چه می‌شود. به‌طور کلی، خانه جایی است که نخستین مراحل رشد مغزی آنها شکل می‌گیرد و درباره دنیا اطلاعات به دست می‌‌آورند. بنیان‌‌گذاران لالو و نستیگ به این موضوع هم فکر کرده‌‌اند. آنها معتقدند بین طراحی‌‌هایی که هم والدین را جذب کند و هم کودکان را، دوگانگی وجود ندارد. مثلا موضوع رنگ را در نظر بگیرید. خیلی از برندهای قدیمی، محصولاتی با رنگ‌‌های روشن و اصلی درست می‌کنند. در واقع، کارشناسان می‌گویند رنگ در رشد کودک مساله مهمی است، چون کودکان در ۶ماه اول زندگی خود، تقریبا دنیا را سیاه و سفید می‌‌بینند.

اما بیشتر محققان معتقدند نوزادان به طیف گسترده‌‌ای از رنگ‌‌ها واکنش نشان می‌دهند، نه فقط رنگ‌‌های اصلی و غیرترکیبی. دیویدسون می‌گوید: «همه کار ما با رنگ است. ما محصولاتی در رنگ‌‌های سبز، آبی و صورتی عرضه می‌کنیم. فقط پالت رنگی که استفاده می‌کنیم، با خانه‌های مدرن همخوانی بهتری دارد.» و در حالی که برندهای بزرگ محصولات کودک همچنان محصولاتی با حیوانات کارتونی یا شخصیت‌های بامزه تولید می‌کنند، کارشناسان معتقدند این امکان وجود دارد که از تصاویری استفاده کرد که هم تخیل یک کودک را برانگیزد و هم برای والدین جذاب باشد.