آنی که به تازگی با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت و سیاست آموزشی از دانشگاه هاروارد فارغ‌‌‌التحصیل شده بود، می‌‌‌گوید: «صادقانه بگویم، اولش با تعجب گفتم، بستنی‌‌‌فروشی؟! خیلی از این تصمیم هیجان‌‌‌زده نشدم. هرگز این مساله مطرح نبود که آیا قرار است به او کمک کنم یا نه. فکر می‌‌‌کنم دلیلش این بود که من تنها دختر یک مادر مجرد در خانواده‌‌‌ای مهاجر بودم.» این ایده خیلی هم باعث شگفتی نبود. مادر آنی به عنوان سرگرمی بستنی درست می‌‌‌کرد و معمولا آنها را با طعم‌‌‌های ترکیبی جدید مثل زردآلو و پسته یا گیلاس و گلاب امتحان می‌‌‌کرد. برخلاف بستنی‌‌‌های تجاری که از رنگ‌‌‌های خوراکی و طعم‌‌‌دهنده‌‌‌های مصنوعی استفاده می‌کنند، سارا در بستنی‌‌‌های خود فقط از مواد طبیعی مثل توت فرنگی واقعی به جای اسانس، استفاده ‌‌‌می‌‌‌کرد.

بعد از چند ماه آماده‌‌‌سازی، افتتاح بستنی‌‌‌فروشی سارا در مارس ۲۰۱۹ یک موفقیت چشمگیر بود و صف طولانی مشتریان تا وقتی مغازه در ساعت ۹ شب بسته شد، ادامه داشت. آنی می‌‌‌گوید: «هیچ‌کداممان انتظار این اتفاق را نداشتیم.» آنی و مادرش وقت نداشتند موفقیت روز اول را جشن بگیرند و تا ۳ صبح بیدار بودند تا بستنی‌‌‌های بیشتری برای روز بعد درست کنند. ظرف یک سال، برند «بستنی دست‌‌‌ساز سارا» دومین فروشگاه خود را در منطقه دی‌‌‌سی افتتاح کرد و حالا قصد دارند سومین فروشگاه را در دسامبر امسال در منطقه دیگری در مریلند راه‌‌‌اندازی کنند. آنی هم که قرار بود چند ماه کمک مادرش باشد، به یک شریک تمام وقت در این کسب و کار تبدیل شد و حالا آنها ۳۵ نیروی کار و ۸۶/ ۱ میلیون دلار درآمد سالانه دارند. در سال ۲۰۲۲، او به تنهایی بیش از ۲۳۰‌هزار دلار درآمد داشت.

تشکیل یک زندگی جدید

آنی در سئول، کره‌جنوبی متولد شد و در سال ۲۰۰۰، وقتی ۹ ساله بود به همراه مادرش به آمریکا مهاجرت کرد. انتقال به مریلند، چشم‌‌‌اندازهای شغلی بهتری در اختیار سارا گذاشت و او همزمان با یادگیری زبان انگلیسی، چند جا مشغول به کار شد. آنی هم همزمان با مدرسه، موسیقی یاد می‌‌‌گرفت و بعد از دبیرستان، وارد کالج بوستون شد و در سال ۲۰۱۳ با مدرک کارشناسی موسیقی و ارتباطات فارغ‌‌‌التحصیل شد. بعد از فارغ‌‌‌التحصیلی شغل معلمی را انتخاب کرد، تا اینکه در سال ۲۰۱۵ در طرح یکساله دانشگاه هاروارد شرکت کرد و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت و سیاست آموزشی را دریافت کرد. اما با وجود پیشینه‌‌‌ای که در آموزش داشت، به سمت پروژه‌‌‌های کارآفرینی کشش پیدا کرد.

سارا دخترش را «همراه زندگی‌‌‌اش» توصیف می‌کند، اما روزهای اول آغاز کار آنها بدون اختلاف و درگیری نبود. آنها هیچ وقت با هم کار نکرده بودند و مجبور بودند یاد بگیرند چطور اختلاف‌نظر را حل کنند. سارا می‌‌‌گوید: «حالا یاد گرفته‌‌‌ایم چه کسی در چه کاری بهتر است.» آنی امور روزانه مثل جذب نیرو را مدیریت می‌کند و سارا بر ساخت طعم‌‌‌های جدید و کنترل کیفیت متمرکز است. این دو برای تداوم کسب‌و‌کارشان اقدامات غیرمعمول هم انجام داده‌‌‌اند. مثلا، هیچ‌گاه بودجه بازاریابی نداشتند و در عوض، به موسسات غیرانتفاعی و خیریه‌‌‌های محلی بستنی رایگان می‌دهند که باعث شده مشتریان وفاداری را در منطقه بتسدا جذب کنند. همچنین آنی، برنامه‌‌‌های آموزشی برای کارکنان - که بیشتر آنها کم‌‌‌سن هستند - اجرا می‌کند که باعث رشد حرفه‌‌‌ای آنها در همه سطوح می‌شود.