مدیرعامل بانک تجارت در این جلسه، گزارشی مشروح از عملکرد این بانک در بخش‌‌‌های مختلف طی سال ۱۴۰۱ ارائه داد و گفت: نگاهی به عملکرد بانک تجارت طی سال‌های اخیر، رشد شاخص‌‌‌های عملکردی در این بانک را نشان می‌دهد؛ رشدی که با آهنگی متوازن، در همه زمینه‌‌‌ها قابل‌‌‌مشاهده است. هادی اخلاقی‌فیض‌‌‌آثار با بیان اینکه سهم بانک تجارت از سپرده‌‌‌های ریالی شبکه بانکی از ۶/ ۷‌درصد در اسفند ۱۳۹۸، به ۹/ ۸‌درصد در بهمن‌‌‌ماه سال گذشته ارتقا یافته است گفت: در دوره زمانی چهارساله گذشته، روند روبه‌‌‌رشد در سهم بانک تجارت از مجموع تسهیلات و مطالبات شبکه بانکی به میزان ۱/ ۲ واحد‌درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی به رشد قابل‌توجه سپرده‌‌‌های ریالی بانک تجارت در ۴ سال اخیر هم اشاره کرد و افزود: مجموع سپرده‌‌‌های ریالی بانک تجارت از ۱.۸۲۸ هزار میلیارد ریال در اسفند ۱۳۹۸، به ترتیب ۵۳، ۴۷ و ۴۰‌درصد رشد در سال‌های بعد را نشان می‌دهد، به‌‌‌طوری که مجموع سپرده‌‌‌های ریالی بانک در اسفندماه ۱۴۰۱ به رقمی در حدود ۵.۷۳۳هزار میلیارد ریال رسیده است. مدیرعامل بانک تجارت بهبود سبد سپرده‌‌‌ها و افزایش سپرده‌‌‌های کم‌‌‌هزینه را نقطه قوت عملکرد بانک در سال‌های اخیر عنوان کرد و ادامه داد: نگاهی به مانده سپرده‌‌‌های جاری ریالی بانک، روند افزایش آنها از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ را روشن می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در اسفند ۱۳۹۸ سپرده‌‌‌های جاری ریالی بانک ۴۱۹‌هزار میلیارد ریال بود تصریح کرد: در اسفند ۱۴۰۱ این رقم به ۲.۱۳۳هزار میلیارد ریال رسید؛ رقمی که حکایت از رشد ۸۳ درصدی نسبت به سال گذشته‌‌‌اش داشت. اخلاقی ادامه داد: تداوم رشد بانک در سپرده‌‌‌های جاری سبب کاهش منطقی نرخ هزینه مستقیم پول از ۳/ ۱۲‌درصد در اسفند سال ۱۳۹۸ به ۹/ ۸‌درصد در اسفند سال ۱۴۰۱ شده است.مدیرعامل بانک تجارت در ادامه، مواردی همچون توسعه ابزارها و کانال‌‌‌های خدمت‌‌‌رسانی، توجه محسوس به مشتریان حقیقی در کنار رسیدگی به مشتریان حقوقی و تداوم رتبه نخست و پیشتازی این بانک در گشایش اعتبارات اسنادی و صدور ضمانت‌‌‌نامه‌‌‌های ریالی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بانک تجارت طی سال گذشته در مانده تعهدات اعتبارات اسنادی و ضمانت‌‌‌نامه‌‌‌های ریالی، به ترتیب ۴۳ و ۸۸‌درصد رشد را نسبت به اسفند سال ۱۴۰۰ محقق کرده است.