برهانی اظهار کرد: متوسط ضریب پوشش صادرات غیر نفتی در صندوق ضمانت صادرات ایران در سال  ۱۴۰۱ در حدود ۳درصد بوده است در صورتی‌که این ضریب برای کشورهای عضو اتحادیه ‌امان  در حدود ۲درصد است. وی افزود میزان پرداخت خسارت درسال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته بیش از ۸۰درصد کاهش داشته است که این ناشی از  دقت نظر بیشتر در فرآیند اعتبارسنجی از خریداران خارجی و همچنین صادرکنندگان داخلی است. رئیس هیات‌‌‌مدیره صندوق همچنین اظهار کرد: بخش عمده پوشش‌‌‌های بیمه صندوق مربوط به کشورهای پرریسک است که صادرکنندگان کالا و خدمات ایرانی نیاز به حمایت‌‌‌های بیمه‌‌‌ای صندوق داشته و امکان عدم وصول مطالبات ایشان از طرف‌‌‌های خارجی وجود داشته است. این نشان می‌‌‌دهد که صندوق، رسالت اصلی خود را که همان کاهش ریسک‌‌‌های صادراتی است به نحو مطلوبی به انجام رسانده است.

گفتنی است در سال ۱۴۰۱ این صندوق در راستای دیپلماسی اقتصادی و کاهش اثرات تحریم، ۳ یادداشت تفاهم با همتاهای خود در عمان (Credit Oman)، قطر (Ghaith for trade and import)  و  قزاقستان (Kazakh Export)  و ۲ موافقت‌نامه همکاری با همتای آلمانی خود (موسسه DHF آلمان) و سفارت مغولستان در ایران و همچنین برای تقویت روابط تجاری و توسعه صادرات، ۳ قرارداد بیمه اتکایی با موسسه AOFI صربستان، موسسه Exiar  روسیه و موسسه EximGarant  بلاروس به امضا رسانیده است.

از دیگر دستاوردهای این صندوق در سال ۱۴۰۱، عضویت در اتحادیه بیمه‌‌‌گران اعتبار و سرمایه‌‌‌گذاری (اتحادیه برن) و عضویت در کمیته کوتاه مدت این اتحادیه برای اولین بار است. همچنین می‌‌‌توان به عضویت در اتحادیه بیمه‌‌‌گران اعتبار و سرمایه‌‌‌گذاری کشورهای اسلامی (اتحادیه امان) و بانک اطلاعاتی خریداران کشورهای اسلامی و کسب کرسی هیات مدیره اتحادیه امان با اجماع کشورهای اسلامی اشاره کرد.

در پایان وی ابراز امیدواری کرد، در سال‌‌‌جاری همانند سال گذشته صندوق ضمانت صادرات ایران  با اتخاذ رویکردهای نوین در پوشش‌‌‌های بیمه‌‌‌ای و ضمانت‌نامه‌‌‌ای رشد قابل قبولی را تجربه کند.