با وجود اینکه مشخص شده کاهش مصرف گوشت، راه موثری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای و همچنین بهبود سلامت انسان است، اما پیش‌بینی می‌شود این صنعت به دلیل افزایش تقاضای جهانی در نتیجه رشد جمعیت، تا سال ۲۰۵۰ دو برابر رشد کند. استارت‌آپ نرم‌‌‌افزار هوش مصنوعی «ولور» (Volur) که در اسلو واقع شده، معتقد است همکاری با این صنعت و افزایش بازدهی آن از طریق اختصاص حیوانات مناسب به محصولاتی که بتوانند پاسخگوی تقاضا باشند، یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای این صنعت است. رابرت اِکرِم، مدیرعامل و هم‌‌‌بنیان‌گذار ولور، می‌‌‌گوید: «این امکان وجود دارد که ارزش کل حیوان را افزایش دهیم، چون این روزها ۲۴‌درصد گوشت حیوانات در طول زنجیره تامین از بین می‌رود.» تکنولوژی ولور می‌‌‌خواهد با ترکیب دانش صنعتی و تکنولوژی عمیق، بهره‌‌‌برداری از حیوانات را برای صنعتی که حاشیه سود کم دارد به حداکثر برساند و در عین حال، از مصرف بیش از اندازه لازم حیوانات، اجتناب کند.

ولور در سال ۲۰۱۹ تاسیس شد. رابرت اکرم مدت‌‌‌ها در صنعت غذا کار کرده بود و شاهد پیچیدگی عمیق آن بود. او معتقد است با تکنولوژی می‌توان این پیچیدگی‌‌‌ها را حل کرد و می‌توان متناسب با تقاضا محصول تولید کرد و از تولید بیش از حد یا ناتوانی در پاسخگویی به تقاضای مصرف‌کننده جلوگیری کرد. وقتی فرآوری‌‌‌کنندگان گوشت لاشه‌‌‌های حیوانات را می‌‌‌گیرند، تازه تصمیم می‌‌‌گیرند کدام بخش حیوان را می‌‌‌خواهند مورد استفاده قرار دهند و بنابراین قادر به دریافت بازدهی کامل از آن نیستند. ولور یک تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده که می‌تواند پیش‌بینی‌‌‌های عرضه و تقاضا، ویژگی‌‌‌های حیوان، بهترین الگوهای تکه‌تکه کردن و سطح و قیمت موجودی را تجزیه و تحلیل کند تا فرآیند روزانه تولید گوشت، به طور کامل بهینه شود و فقط آنچه موردنیاز است تولید شود.

این ابزار طوری برنامه‌‌‌ریزی می‌کند که لاشه حیوانات به بهترین شکل و متناسب با ویژگی‌‌‌های آن تکه‌تکه می‌شود و سپس لیست موجودی محصولات موردنیاز را ارائه می‌کند. برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌ها در پرتفوی این استارت‌آپ می‌تواند هم روزانه باشد و هم بلندمدت‌‌‌تر. اکرم معتقد است با استفاده از ابزار ولور، صنعت گوشت می‌تواند از حاشیه سود منفی نجات پیدا کند و در نهایت باعث شود تولیدکنندگان با عرضه بیش از حد گوشت در بازار، قیمت‌ها را پایین بیاورند. «ما معتقدیم با ارتقای توازن بین عرضه و تقاضا، باید بتوانیم محصولات درست در زمان درست تولید کنیم.»