زیان بانک سپه پس از ادغام

 از طرفی، به نظر می‌رسد به دلیل ادغام موسسات مالی و اعتباری مختلف در بانک سپه، این بانک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دولتی زیان‌‌ده کشور باشد. در بخش هفت شرکت دولتی با بیشترین درآمد، نام بانک‌های سپه و ملی در جایگاه‌‌های ششم و هفتم به چشم می‌‌خورد. بر اساس پیش‌بینی‌‌های بودجه سال ۱۴۰۳، بانک سپه به احتمال زیاد درآمدی ۱۴۳‌هزار میلیارد تومانی خواهد داشت که ۵‌درصد از کل درآمد شرکت‌های دولتی خواهد بود. پس از آن هم بانک ملی در جایگاه بعدی قرار دارد.

 این بانک هم با درآمد احتمالی ۱۳۶‌هزار میلیارد تومانی، حدود ۵‌درصد از درآمد شرکت‌های دولتی را به خود اختصاص خواهد داد. در این بین بانک مرکزی هم در جایگاه هفتم قرار دارد که احتمالا در حدود ۷۹‌هزار میلیارد تومان درآمد خواهد داشت. در بخش پرهزینه‌‌ترین شرکت‌های دولتی، باز هم نام بانک ملی قرار دارد. بر اساس برآیندهای به عمل آمده، احتمالا این بانک هزینه‌‌هایی در حدود ۱۴۳‌هزار میلیارد تومان خواهد داشت که آن را در جایگاه پنجمین شرکت دولتی پر هزینه قرار می‌دهد. پس از بانک ملی، بانک سپه با مجموع هزینه‌‌های ۱۳۶‌هزار میلیارد تومانی قرار دارد. در جایگاه هفتم هم بیمه ایران با هزینه‌‌های حدودا ۷۳‌هزار میلیارد تومانی قرار گرفته است.

در جایگاه سودآوری، بر اساس اطلاعات سال ۱۴۰۱ بانک مرکزی در جایگاه دوم بیشترین میزان سودآوری، پس از ایمیدرو قرار گرفته بود. در این بین نام بانک پست بانک هم به چشم می‌خورد که در جایگاه هفتم قرار گرفته است. در بخش زیان‌‌ده‌ترین شرکت۱۴۰۱ هم در حوزه بانکی بانک سپه قرار گرفته است. با توجه به توضیحات موجود در همین گزارش، این زیان احتمالا ناشی از ادغام برخی از بانک‌ها و موسسات در این بانک بوده است.