تشدید موج تعدیل نیروی شرکت‌های آمریکایی با آغاز سال‌جدید

شرکت‌هایی که در این مدت دست به تعدیل نیرو زده‌‌‌اند، عبارتند از:

آلفابت: گوگل صدها نفر از کارکنانش را در ژانویه امسال، در بخش‌‌‌هایی مثل سخت‌‌‌افزار و ابزارهای نرم‌‌‌افزار داخلی اخراج کرد. سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، به کارکنانش هشدار داده که امسال منتظر تعدیل نیروی بیشتری باشند، چون شرکت قصد دارد سرمایه‌گذاری‌‌‌هایش را به سمت حوزه‌‌‌هایی مانند هوش مصنوعی گسترش دهد. او در یادداشتی در روز ۱۷ ژانویه با عنوان «اولویت‌‌‌های ۲۰۲۴ و سال پیش رو» خطاب به کارکنان گوگل، گفته «ما اهداف جاه‌‌‌طلبانه‌‌‌ای داریم و امسال می‌‌‌خواهیم روی اولویت‌‌‌های بزرگی سرمایه‌گذاری کنیم. واقعیت این است که به منظور ظرفیت‌‌‌سازی برای این سرمایه‌گذاری، مجبوریم تصمیم‌‌‌های سختی بگیریم.» پیچای در ادامه توضیح داده که منظورش این است که در برخی تیم‌‌‌ها یک سری نقش‌‌‌ها باید حذف شوند تا لایه‌‌‌های سازمانی کمتر شده و سرعت اجرای کارها بیشتر شود.  این اعلامیه پیچای، در ادامه روند کاهش هزینه گوگل و چند دور تعدیل نیرویی است که این شرکت از ژانویه ۲۰۲۳ آغاز کرد و حدود ۶‌درصد از نیروهای تمام وقت خود، معادل ۱۲‌هزار نفر را اخراج کرد.

آمازون: این غول تجارت الکترونیک صدها نفر را در استودیو فیلم و تلویزیون و همچنین پلتفرم استریم خود اخراج کرده تا هزینه‌‌‌هایش را کاهش دهد.

بلک‌‌‌راک: بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی دنیا گفته ۶۰۰ نفر از کارکنان را که معادل ۳‌درصد کل نیروی کارش می‌شود، اخراج می‌کند. این شرکت در ژانویه ۲۰۲۳ هم ۳‌درصد از نیروهایش را تعدیل کرده بود.

سیتی‌‌‌گروپ: این بانک اعلام کرده که تا پایان سال ۲۰۲۶ به عنوان بخشی از یک طرح تغییر ساختار چندساله، ۲۰‌هزار شغل را حذف خواهد کرد.

دولینگو: این شرکت نرم‌‌‌افزار آموزش زبان، ۱۰‌درصد از پیمانکارانش را کاهش داده و گفته برای مدیریت بخشی از تولید محتوایش، از این به بعد از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.

میسیز: این شرکت خرده‌‌‌فروشی اعلام کرده ۲۳۵۰ فروشگاه و موقعیت شغلی، معادل ۳.۵‌درصد کل نیروی کارش را حذف خواهد کرد تا هزینه‌‌‌هایش را کم کند.