افزایش مکانیزاسیون کشاورزی با توزیع ۳۱‌هزار تراکتور

ناصر قربانیان افزود: توان تراکتورهای توزیعی سال گذشته تراکتورسازی که براساس آن ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی‌سنجیده می‌شود در مجموع ۲میلیون و ۶۹۶‌هزار و ۶۸۸ اسب بخار است.

وی اعداد و ارقام سال ۱۴۰۱ و نقش تراکتورسازی در این بخش را نیز ۰.۱۵‌درصد اعلام و اضافه کرد: این رقم با توزیع بیش از ۲۷‌هزار دستگاه انواع تراکتور و با مجموع توان ۲میلیون و ۲۸۸‌هزار و ۳۷۱ اسب بخار در آن سال محقق شده است.

قربانیان تاکید کرد: رقم توزیع تراکتور و جایگاه آن در مکانیزاسیون برای سال ۱۴۰۰ نیز ۰.۱۱‌درصد با توزیع بیش از ۲۰‌هزار دستگاه و یک میلیون و ۶۹۸‌هزار و ۲۹۰ اسب بخار است، این در حالی است که این مهم صرفا با سرمایه‌گذاری شخصی کشاورزان کشور محقق شده است.

این مقام مسوول در حوزه صنعت، کسب و کار کشور با یادآوری اینکه متاسفانه از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ اعطای تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان خریدار تراکتور بدون هیچ‌گونه مرجع قانونی متوقف شده اظهار کرد: باوجود نبود تسهیلات، تراکتورسازی همچنان سیر صعودی در توزیع تراکتور را تجربه کرده و این حکایت از جایگاه تراکتورسازی به تنهایی در افزایش ضریب مکانیزاسیون و توسعه عملیات ماشینی، تسهیل و کاهش صعوبت انجام عملیات زراعی و باغی، دام و... و در نهایت رفاه بهره‌برداران کشور، به‌رغم عدم‌همکاری و همراهی‌های نهادهای مرتبط دارد.

وی در پایان یادآور شد: گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در صورت تامین منابع بانکی، آمادگی لازم را در فروش تسهیلاتی انواع تراکتور دارد.