وی با بیان اینکه قراردادی که سال ۸۹ با پیمانکاران بسته شده بود، ۱۰‌ساله بود و حالا مدت زمان قرارداد تمام شده است و کسی به فکر تمدید و به‌روزرسانی قرار‌داد نیست، گفت: حدود سه سال از مهلت قرارداد گذشته است و شهرداری تهران تصمیمات مقطعی و موقت در این خصوص گرفته، به‌گونه‌‌‌ای که قراردادها را چند‌ماهه تمدید کرده و بر همین اساس وقتی پیمانکار با قراردادهای ماهانه مواجه می‌شود و از کار پایدار مطمئن نباشد، خیلی نمی‌تواند برنامه‌‌‌ریزی کند.

قائمی ادامه داد: اینکه شهرداری چند‌ماهه قرارداد را تمدید می‌کند، قابل قبول نیست. در حالی که مدتی است موضوع سرویس‌‌‌های پذیرش که عمدتا مدیریت کارت‌خوان‌های داخل اتوبوس و تخلیه دیتاست را به شرکت «رایانه شهر» سپرده و دوره قرارداد با صادر‌کننده کارت سال‌هاست که تمام شده و مشخص نیست شهرداری چه می‌‌‌خواهد انجام دهد.

به گفته عضو شورای شهر تهران، بر همین اساس در اوایل سال‌جاری، نامه مفصل ۱۷ صفحه‌‌‌ای به شهردار تهران نوشته و ارسال کردم و تمام وجوه این اقدام را به آنها توضیح دادم و شهردار هم نامه را بررسی و جهت پیگیری به واحدهای مربوطه ابلاغ کرد؛ اینکه چرا تصمیم جدی نمی‌گیرند را نمی‌‌‌دانیم و شاید لایه‌‌‌هایی در شهرداری اعمال نظر و نفوذ می‌کنند که کارها پیش نمی‌رود؛ البته شهرداری کلیت موضوع را قبول دارد؛ اما در اجرا، کند هستند.