ضرورت ارتباط بین مدیران و رسانه‌ها

علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار گفت: برای تحقق حکمرانی سالم و متعالی باید جایگاه رسانه را به درستی درک کرد. وی پیگیری مطالبه بحق و پاسخ‌گویی مسوولان را ضروری دانست و افزود: برای تعامل بهتر مدیران و استفاده از ظرفیت خبرنگاران، لازم است سواد رسانه‌‌‌ای را ارتقا دهیم. استاندار گلستان تصریح کرد: تسهیلگری برای بیمه خبرنگاران پیگیری شده و مطالبات دیگر آنها هم بررسی خواهد شد. این مقام عالی با تاکید بر اینکه بی‌‌‌شک خبرنگاران از مظلوم‌‌‌ترین اقشار جامعه هستند، اظهار کرد: رشد و توسعه با وحدت و انسجام شکل می‌گیرد که این امر منجر به پیشرفت و توسعه استان خواهد شد. مدیرکل ارشاد گلستان هم در این مراسم اظهار کرد: گلستان، صنعتی نیست و در ابتدای مسیر توسعه و پیشرفت خود به حمایت ویژه‌‌‌ای برای تقویت رسانه نیاز دارد. محمد رعیت با بیان اینکه در حوزه رسانه ۱۷۰ مجوز رسمی در استان صادر شده است و از اعتبارات ملی حدود ۹۰۰ میلیون تومان یارانه به مطبوعات و نشریات الکترونیک اختصاص یافته است، گفت: اخلاق حرفه‌‌‌ای و پایبندی به نظام اسلامی از کلیدواژه‌‌‌های اساسی اصحاب رسانه است و برای ارتباط بهتر و قانون‌مندی، کارگاه آموزشی ویژه مدیران با اصحاب رسانه برگزار خواهد شد. وحید عرب‌احمدی، مدیر خانه مطبوعات گلستان هم در این مراسم گفت: با توجه به اینکه گلستان جزو استان‌‌‌های کم‌برخوردار است، باید مسوولان نگاه ویژه‌‌‌ای به این استان داشته باشند و بحث عضویت در صندوق اعتباری هنر از مسائلی است که باید تسهیل شود. وی افزود: خانه مطبوعات باید به صورت صنفی دنبال شود و اساسنامه آن نیز باید اصلاح شود.

سیاست‌‌‌های معاونت مطبوعاتی بر اساس کیفیت

فرشاد مهدی‌‌‌پور، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گلستان نیز در این مراسم گفت‌: از ۲۲ ماه پیش که مسوولیت را برعهده گرفتیم، رسانه‌‌‌ها هیچ دریافتی کاغذی نداشتند و توانستیم حمایت حداقلی از نشریات را مکتوب انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌‌‌های معاونت مطبوعاتی بر اساس اصل کیفی است، افزود: از رسانه‌‌‌ها امیدآفرینی و نشان دادن واقعیت‌‌‌ها با توجه به موقعیت‌‌‌های موجود، مورد انتظار است.

هدیه استاندار

استاندار گفت: تمام مدیران باید قبل از شکایت از خبرنگاران با استانداری هماهنگی لازم را داشته باشند و مدیران از پیگیری شکایات خود و دعاوی مربوط به خبرنگاران صرف نظر کنند و با دید انصاف و منطقی در جهت امیدافزایی در جامعه حرکت کنند.

در خاتمه مراسم، برترین‌‌‌های چهارمین جشنواره مطبوعات استان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی معرفی شدند.  چهارمین جشنواره مطبوعات گلستان در۷ بخش برگزار شد که در بخش گزارش، روزنامه «دنیای‌اقتصاد»، رتبه دوم را از آن خود کرد و استاندار گلستان نیز هدیه خود را به سرپرستی روزنامه «دنیای‌اقتصاد» تقدیم کرد.