دکتر-حامد-عین-افشار-1024x683

حامد عین‌افشار با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری درباره زمان عرضه اولیه در فرابورس برعهده فرابورس است، پیش‌بینی کرد که تا پایان تابستان فرآیند آماده‌‌‌سازی تکمیل شود. این متخصص حوزه مالی و سرمایه‌گذاری در ادامه به مزیت‌‌‌های عرضه سهام شرکت‌ها در بورس اشاره کرد و گفت: یکی از مزایای عرضه سهام در بورس شناخته شدن برندها و معرفی شرکت‌ها در بورس است؛ به نظر می‌رسد باتوجه به جایگاهی که شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی چه از لحاظ اندازه و چه از لحاظ عملکرد مثبت و عملیات موفق و به‌روز دارد، در منظر عمومی خیلی شناخته‌شده نیست و این تحول می‌تواند به معرفی آن کمک کند. وی ادامه داد: هلدینگ توسعه نیشکر، از بابت سهم تولیداتی که در کشور انجام داده همچون شکر، الکل، خمیرمایه، ‌ام‌دی‌اف، گاز کربنیک و ویناس جزو صنایع فاخر و غرورآفرین کشور است. 

عین‌افشار شفافیت را از دیگر مزیت‌‌‌های پذیرش در بورس دانست و اظهار کرد: همگان از مجموعه‌‌‌های بزرگ انتظار دارند که فرآیندهای داخلی آنها، استخدام‌‌‌ها و عملیات شرکت‌ها شفاف باشد؛ بر همین اساس، وقتی شرکتی مورد پذیرش قرار می‌گیرد باید الزاماتی را در بورس رعایت کند که باعث افزایش شفافیت می‌شود. وی اصلی‌‌‌ترین منفعت عرضه سهام در بورس برای شرکت، کارمندان، کارگران و ذی‌نفعان توسعه نیشکر را سهولت در تامین مالی دانست و افزود: شرکت‌هایی که مورد پذیرش قرار می‌‌‌گیرند، می‌توانند به راحتی پروژه‌‌‌های خود را تامین مالی کنند و سرمایه‌گذاری‌‌‌های خود را انجام دهند و شرکت را به سمت بالندگی بیشتر سوق دهند.

رئیس هیات‌‌‌مدیره شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ارزیابی موفقیت‌‌‌های به دست آمده در این هلدینگ کشاورزی تاکید کرد: موفقیت‌‌‌های رقم‌خورده و دستاوردهای تحقق‌یافته در توسعه نیشکر فراوان هستند و اعداد و ارقام خود گویای این موضوع است؛ در حوزه شکر حدود ۴۰‌درصد ظرفیت تولید کشور را داریم، در حوزه اتانول با تولید بیش از ۳۶ میلیون لیتر، حدود ۶۰‌درصد الکل کشور را تامین می‌‌‌کنیم، در بخش خمیرمایه با تولید ۱۲‌هزار تن، نزدیک به ۴۰‌درصد ظرفیت کشور را به خود اختصاص داده‌‌‌ایم. در MDF نیز سهم قابل‌توجهی در تولید داریم.