آبرسانی مناسب به بدن

یک بشقاب طالبی خرد شده بیش از پنج اونس آب فراهم می‌کند. وقتی بدن کم آب می‌شود، بیش از حد گرم می‌شود و می‌تواند تغییرات خلقی، یبوست و سنگ‌کلیه را در پی داشته باشد. آب آشامیدنی همچنین به روان کردن و نرم کردن مفاصل کمک می‌کند. یک مطالعه نشان داده بزرگسالانی که به خوبی هیدراته می‌‌‌شوند، سالم‌‌‌تر به نظر می‌‌‌رسند، به بیماری‌‌‌های مزمن کمتری مانند بیماری‌‌‌های قلبی و ریوی مبتلا می‌‌‌شوند و در مقایسه با افرادی که به اندازه کافی مایعات مصرف نمی‌‌‌کنند، عمر طولانی‌‌‌تری دارند.

پشتیبانی از عملکرد سیستم ایمنی بدن

جدا از آب، ماده مغذی برجسته در طالبی، ویتامین C است. یک بشقاب طالبی خرد شده حدود یک‌سوم نیاز روزانه به این ماده مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی را تامین می‌کند. سیستم ایمنی بدن برای پاسخ به عوامل بیماری زا مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها به ویتامین C نیاز دارد. توانایی‌های آنتی اکسیدانی ویتامین C همچنین از سلول‌ها در برابر آسیب‌های شناخته شده برای افزایش خطر بیماری مزمن محافظت می‌کند. بدن نمی‌تواند ویتامین‌های محلول در آب را برای مدت طولانی ذخیره کند، بنابراین مصرف منظم و کافی ویتامین C برای حمایت از عملکرد سالم ایمنی مورد نیاز است.

کمک به تنظیم فشار خون

طالبی‌ها سدیم بسیار کم و پتاسیم بالایی دارند که هر دو برای کنترل فشار خون مفید هستند. پتاسیم به کنترل فشار خون کمک می‌‌‌کند و باعث می‌شود کلیه‌‌‌ها سدیم اضافی را دفع کنند، ماده‌‌ مغذی که می‌تواند باعث افزایش بیش از حد فشار خون شود. پتاسیم همچنین تنش در دیواره رگ‌های خونی که باعث کاهش بیشتر فشار خون می‌شود را کاهش می‌دهد. یک مطالعه نشان داده که خربزه‌ها، از جمله طالبی، تولید ماده‌ای به نام اکسید نیتریک (NO) را فعال می‌کند. این ماده به عضلات صاف بدن از جمله رگ‌‌‌های خونی که منجر به کاهش فشار خون می‌شود، کمک می‌‌‌کند. تحقیقات دیگر نشان می‌‌‌دهد خوردن میوه‌‌‌ها و سبزیجات بیشتر که اکسید نیتریک تولید می‌‌‌کنند بخشی از رژیم غذایی است که می‌تواند به پیشگیری و درمان بیماری‌‌‌های مرتبط با سبک زندگی، از جمله فشار خون بالا کمک کند.