در این راستا «حمید راشدی»، سازنده ماشین‌آلات نان لواش و تافتون گفت: تا اوایل امسال همه چیز برای ما تولیدکننده‌ها مشکل‌ساز بود و به صورت خاص، تامین جنس به دلیل نوسانات دلار بسیار سخت شده بود. اما الان راحت‌تر می‌توانیم خرید کنیم و خوشبختانه بازار ثبات دارد به‌خصوص اینکه نوسانات نرخ ارز هم کمتر شده است. به گفته وی البته اگر حمایت‌ها بیشتر شود و به‌ویژه دولت در زمینه اعطای تسهیلات همراهی بیشتری با ما صنعتگران داشته باشد، قطعا شرایط تولید و بازار هم بهتر پیش می‌رود. مساله اینجاست که مسوولان مربوطه می‌گویند شرایط مهیاست و متقاضیان را به بانک هم معرفی می‌کنند اما باید هفت خوان رستم را رد کرد و در نهایت نیز نتیجه‌ای نمی‌گیریم.

راشدی در پاسخ به این سوال که با این تفاسیر الان وضعیت سرمایه‌گذاری در بخش ماشین‌آلات نان چگونه است و فعالان این حوزه در چه شرایطی هستند؟ گفت: در حقیقت تولیدکننده‌های فعال در این صنف دو دسته‌اند؛ یکی تولیدکننده‌های متفرقه که بر فرض ماهانه چند دستگاه تولید می‌کنند و دیگری تولیدکننده‌هایی که به طور مستمر در این حوزه تولید دارند. با وجود این خوشبختانه در این صنف بازار بیش از گذشته رقابتی شده است و به اصطلاح کلیه تولیدکننده‌ها برای داشتن سهم بیشتر از بازار از یک طرف کیفیت محصولات خود را بالا می‌برند و از سوی دیگر خدمات بهتری ارائه می‌دهند. بنابراین سرمایه‌گذاری‌ها بهتر شده و بازار هم رونق و پویایی لازم را دارد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه کشورهای اطراف ما در این حوزه چندان فعال نیستند، شما سازندگان ماشین‌آلات نان‌های سنتی و صنعتی چقدر توانسته‌اید به بازارهای صادراتی راه پیدا کنید؟ خاطرنشان کرد: همان‌طور که گفتم بازار کاملا رقابتی شده و بنابراین کیفیت و خدماتی که ارائه می‌دهیم افزایش یافته که شامل ماشین‌آلاتی است که برای مشتریان داخلی و خارجی تولید می‌شود. ضمن اینکه مجموعه ما برای ارسال ماشین‌آلات تولیدی به بازارهای اطراف از طریق نماینده‌ها و عامل‌های فروش خود اقدام می‌کند.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه شرایط به نحوی است که برای صنف ما بازار همیشه هست. به عبارت دیگر بازار به دو دلیل رونق دارد یکی اینکه نوآوری هست و دستگاه‌های جدید می‌آید و دیگری هم به دلیل استهلاک دستگاه‌هاست که مشتریان برای گرفتن خدمات به تولیدکننده‌ها مراجعه می‌کنند و در مجموع بازار همیشه پویاست و رونق دارد.