ایسنا: یک عضو هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: در راستای پیاده‌سازی اهداف توسعه دولت الکترونیک، تسهیل‌ و شفاف‌سازی ارائه خدمات و حمایت از واحدهای تولیدی، مراحل ثبت درخواست و فرآیند صدور ضمانت نامه برای صنایع کوچک در سراسر کشور الکترونیکی شد.

سید مهدی نیازی گفت: سامانه الکترونیکی صدور ضمانت نامه پس از طراحی و رونمایی در نمایشگاه الکامپ سال گذشته و طی شدن مراحل آزمایشی و ارائه آموزش‌های لازم به نمایندگان استانی صندوق، برای کل کشور فعال شد. عضو کارگروه توسعه دولت الکترونیک وزارت صنعت، معدن وتجارت افزود: متقاضیان می‌توانند به‌صورت غیرحضوری و با مراجعه به سامانه مذکور از این خدمات بهره‌مند شوند. این سامانه به‌گونه‌ای طراحی شده که مراحل بررسی درخواست در بخش‌های مختلف صندوق برای متقاضی قابل رصد و رهگیری است.

نیازی با اشاره به اینکه این سامانه امکان نظارت و پایش کلیه مراحل صدور ضمانت‌نامه را برای عوامل اجرایی، نظارتی و مدیران ارشد صندوق نیز فراهم می‌آورد، اظهار کرد: الکترونیکی شدن این فرآیند، مرحله مقدماتی برای تسهیل و سرعت بخشیدن برای خدمات به صنایع کوچک است و در مراحل بعدی تبادل اطلاعات با سامانه‌های مورد نیاز، اصلاح یا بازنگری فرآیندها و کاهش مراحل و مدارک مورد نیاز برای صدور ضمانت در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: توسعه دولت الکترونیک در این وزارتخانه برای حوزه‌های مختلف همچون صدور مجوزها، موضوعات تامین مالی، مشوق‌ها و معافیت‌ها و... اجرایی شده است و این وزارتخانه جزو دستگاه‌های پیشرو در این زمینه است. عضو هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک درخصوص فعالیت این صندوق گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به موجب قانون وظیفه دارد تا موجبات توسعه سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را فراهم کند ضمن اینکه پذیرش ریسک در حوزه خرید، فروش، پیمانکاری و سرمایه‌گذاری را برعهده دارد. سقف هر ضمانت نامه حداکثر به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال است و ارائه این خدمات تنها در قبال دریافت حداقل کارمزد (بین ۱ تا ۲ درصد سالانه) صورت می‌گیرد.