گروه صنعت و معدن- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی از خلع ید افرادی که با وجود دریافت زمین در شهرک‌های صنعتی اقدام عملیاتی انجام نداده‌اند، خبر داد.

به گفته فخرالله مولایی، در همین راستا در ۱۴ ماهه گذشته ۳۵۰۰ هکتار زمین از این متقاضیان بازپس گرفته شده و این هشدار به افراد داده شده است که دولت در این رابطه مصمم بوده و با کسی شوخی ندارد. وی تصریح کرد: افرادی که در شهرک‌های صنعتی زمین دریافت می‌کنند باید با تمام توان کار کرده و نسبت به فعالیت واحد صنعتی خود اقدام کنند، چراکه ماهیت این شهرک‌ها کاهش نرخ بیکاری و رونق بخش تولید است.

این مقام مسوول افزود: خوشبختانه با افزایش ۵/۳ برابری بودجه شرکت شهرک‌های صنعتی شاهد این موضوع هستیم که این بخش رونق خوبی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در ادامه حمایت از صنعت از سوی دولت بانک‌های عامل موظف شده‌اند به صنایعی که نیاز دارند بین ۲۰۰ الی ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب سرمایه در گردش پرداخت کنند که قطعا این تصمیم تا حدودی مشکلات موجود در این بخش را برطرف خواهد کرد.

مولایی عمده مشکل صنعت کشور در شرایط فعلی را کمبود سرمایه در گردش دانست و افزود: راهکارهایی در این رابطه ارائه شده است که امیدواریم با همکاری مسوولان این مشکلات نیز هرچه سریع‌تر برطرف شود.