خبرگزاری مهر- بازرسی‌های نامحسوس از خاموش بودن سامانه‌های گرمایشی ساختمان‌های دولتی آغاز شد، به طوری که در صورت عدم رعایت بخشنامه دولت، گاز تعدادی از این سازمان‌ها قطع خواهد شد. جواد اوجی، مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه کنترل‌های نامحسوس در مصرف گاز ادارات و سازمان‌های دولتی به ویژه در تعطیلات اخیر شدت می‌گیرد، گفت: بر این اساس با توجه به تعطیلی ادارات و دستگاه‌های دولتی تهران در هفته جاری، با اعزام بازرسان، متوسط مصرف گاز در این موسسات و سازمان‌ها مورد کنترل و بازرسی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه در روزهای تعطیل به‌طور متوسط روزانه ۳۰ تا ۳۵ میلیون مترمکعب مصرف گاز کشور کاهش می‌یابد، تصریح کرد: مطابق با مصوبه دولت تمامی دستگاه‌ها، موسسات و سازمان‌های دولتی باید در روزهای تعطیل تمامی دستگاه‌های گرمایشی خود را خاموش کنند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه در حال حاضر بازرسی از وضعیت مصرف گاز به طور گسترده توسط تمامی شرکت‌های گاز استانی آغاز شده است، گفت: در مرحله اول اخطارهایی به سازمان‌های دولتی متخلف که الگوهای مصرف گاز را در ایام تعطیل رعایت نمی‌کنند، داده خواهد شد.

این مقام مسوول از قطع ۴۸ ساعته گاز سازمان‌های دولتی در صورت نادیده گرفتن اخطارها خبر داد و افزود: با مدیریت مصرف گاز توسط تمامی مشترکان خانگی، تجاری و به ویژه دولتی‌ها امکان گازرسانی پایدار به تمامی استان‌های کشور فراهم می‌شود.وی همچنین در خصوص مهم‌ترین راهکارهای کاهش بار مالی قبوض و صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی توسط مشترکان خانگی و تجاری، توضیح داد: استفاده از شیر ترموستات، عایق بندی، پنجره دو جداره، انسداد دریچه کولر در واحدهای دارای رادیاتور، تنظیم دمای محیط در محدوده ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد و استفاده از پوشش مناسب در داخل منزل از مهم‌ترین راهکارهای کم هزینه کاهش مصرف گاز است.