به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، امیر ولدخانی، در سومین همایش ملی پدافند غیرعامل وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارتقای سطح مدیریت شرایط اضطراری در شرکت‌های تابعه ایمیدرو را یکی از اولویت‌های پدافند غیرعامل این سازمان اعلام کرد و افزود: پروژه استقرار سیستم مدیریت شرایط اضطراری در سطح سازمان و واحدهای تابعه، اجرای اولین دوره مسابقات آتش‌نشانی و امداد و نجات در سطح معادن و صنایع معدنی کشور و تامین خودروهای آتش‌نشانی، آمبولانس و خودروهای گشت و بازرسی، از دیگر برنامه‌های سال آینده ایمیدرو در حوزه پدافندغیرعامل در بخش ایمنی است.

وی مهم‌ترین چالش بخش ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست در پدافند غیرعامل را نبود استانداردهای ملی درخصوص شرایط اضطراری دانست و گفت: از چالش‌های دیگر این حوزه می‌توان به ضعف در ایجاد ساختارهای مناسب در حوزه HSE، مشکلات ساخت و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات معادن زغال‌سنگ و راهبری آن و یکپارچه نبودن سیستم مدیریت پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در سطح محلی، استانی و کشوری اشاره کرد.

ولدخانی به برگزاری دوره هفتم ممیزی عملکرد سالانه HSE در ۵۲واحد اشاره و تصریح کرد: عملکرد واحدها در مدیریت شرایط اضطراری ۵۴.۵‌درصد است که برنامه ارتقای آن طی سال آینده تا ۷۵‌درصد از اولویت‌های این مدیریت است.

طی این همایش، صداقت‌مهر، جانشین وزیر و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت صمت، نیز بر لزوم اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: یکی از وظایف در این حوزه تامین امنیت کسب‌وکارهای بخش خصوصی است.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر وزارت صمت در پدافند غیرعامل، از تشکیل کمیته‌های پدافند غیرعامل در تمامی حوزه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت ازجمله ایمیدرو، ایدرو و... خبر داد.

سومین همایش ملی پدافند غیرعامل وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت صمت و برخی مدیران این حوزه در ایمیدرو برگزار و طی آن از سازمان‌ها و افراد برتر در این حوزه تقدیر شد.