به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، کامبیز ناظریان در بازدید سردار رحیم صفوی، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح از نخستین رصدخانه شبکه برق و انرژی کشور افزود: برای این برنامه‌‌‌ها اعتباری افزون بر ۲‌هزار میلیارد تومان با هدف تامین برق پایتخت در تابستان سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح‌‌‌ها، در سال آتی نیز شاهد موفقیت در گذر از پیک (اوج بار) تابستانه برق باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ درباره اقدام‌‌‌های انجام‌شده برای گذر از پیک تابستان در پایتخت، ادامه‌‌‌داد: توسعه فرآیندهای الکترونیکی در رویت و کنترل بار با استفاده از فناوری‌‌‌های مکان‌محور، ایجاد ارتباط یک‌‌‌به‌‌‌یک و دوسویه با مشترکان برق و طرح‌‌‌های تحولی تدوین‌شده برای ارتقای هرچه بیشتر عملکرد این شرکت در ارائه خدمات به ذی‌نفعان، نتایج ارزیابی و نظرسنجی از شهروندان بیانگر رضایت قابل‌‌‌ملاحظه مشترکان برق پایتخت است.

وی گفت: با هدف گذر از روش‌های قدیمی خدمت‌‌‌رسانی و همگام‌‌‌ شدن با دانش روز، نخستین سند تحول در این شرکت منطبق با برنامه هفتم توسعه و در کوتاه‌‌‌مدت چشم‌‌‌انداز و افق ۱۴۰۴ تدوین شده و در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، رفع فرسودگی و بهبود بیشتر فرآیند نوسازی و بهسازی شبکه گسترده برق پایتخت در دستور کار قرار دارد.

ناظریان ادامه‌‌‌داد: مجموع اقدام‌‌‌های انجام‌شده در کنار همراهی و همکاری مشترکان تهرانی موجب شد که برای دومین سال متوالی شاهد تامین برق پایتخت در تابستان بدون کوچک‌ترین اختلالی باشیم.

در ادامه سردار سید یحیی رحیم صفوی، اقدام‌‌‌های انجام‌شده در حوزه برق پایتخت را تحسین‌‌‌برانگیز و افتخارآفرین برشمرد.

وی گفت: جهان امروز با ورود فناوری‌‌‌های نوین نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است و مشاهده آنچه در مجموعه توزیع برق پایتخت به‌‌‌منظور همگام‌‌‌شدن با این تغییرات از طریق بهره‌‌‌گیری از علوم نوین و فناوری‌‌‌های پیشرفته انجام شده، موجب مباهات و افتخار است.