به گزارش «ایسنا»، در راستای اجرای وظایف قانونی وزارت نیرو در زمینه توسعه نیروگاه‌‌‌های تجدیدپذیر و پاک و با هدف اجرای ماده «۸» مصوبات شورای عالی انرژی کشور، تمام دستگاه‌‌‌های اجرایی موضوع ماده «۵» قانون خدمات کشوری مکلفند سالانه ۵‌درصد مصرف انرژی الکتریکی خود را تا رسیدن به سهم ۲۰‌درصد مصرف سال از طریق انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر و پاک تامین کنند. به‌منظور اجرایی شدن مصوبه فوق، رویه اجرایی تامین حداقل ۲۰‌درصد برق مصرفی مشترکان مشمول از طریق انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر و پاک توسط وزیر نیرو ابلاغ شد.

مشترکان مشمول از ابتدای سال ۱۴۰۳، باید ۵‌درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تامین کنند و در طول مدت چهارسال آن را تا ۲۰‌درصد (سالانه ۵واحد درصد) افزایش دهند. در صورت رعایت نشدن این موضوع، انرژی مازاد مصرفی براساس حداکثر نرخ تابلوی برق سبز بورس انرژی در ماه قبل از صدور صورت‌حساب مشترکان مشمول، در قبض برق این مشترکان محاسبه خواهد شد.

طبق اعلام وزارت نیرو، بر این اساس تامین تمام یا بخشی از برق مصرفی مشترکان مشمول به یکی از روش‌ها شامل ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک با اخذ مجوزهای لازم برای هریک از ساختمان‌‌‌های‌‌‌ مشترکان مشمول یا به صورت تجمیعی برای چند ساختمان مشترکان مشمول، خریداری از تابلوی برق سبز، به صورت فیزیکی یا گواهی برق تجدیدپذیر و انعقاد قرارداد دوجانبه با نیروگاه تجدیدپذیر در چارچوب قوانین و مقررات جاری، امکان‌پذیر است.