ایران در خرید بنزین مشکلی ندارد

نماینده دائمی ‌ایران در اوپک با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در تامین بنزین وارداتی وجود ندارد، اعلام کرد: هم‌اکنون دولت لایحه متمم بودجه واردات بنزین را تهیه کرده و به زودی این لایحه به مجلس می‌رود. محمد علی خطیبی در گفت‌وگو با «مهر» با بیان اینکه متمم بودجه واردات بنزین به زودی به مجلس ارائه می‌شود، اظهار داشت: مراحل واردات بنزین در حال طی شدن است و اصولا وزارت نفت چند ماه قبل از اتمام بودجه بنزین برای دریافت کسری بودجه بنزین اقدام می‌کند تا در زمان پایان بودجه با مشکل مواجه نشود.

براساس اعلام مسوولان وزارت نفت، حجم اعتباری لایحه متمم بودجه واردات بنزین و گازوئیل ۸میلیارد دلار خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بنزین مورد نیاز ایران از خارج به قیمت فوب خلیج فارس ( ۱۲۰۰ دلار برای هر تن بنزین) خریداری می‌شود؛ ضمن اینکه سعی می‌کنیم بنزین مورد نیاز را از شرکت‌هایی که پایین‌ترین قیمت را ارائه می‌دهند، تامین کنیم.

معاون بازاریابی شرکت ملی نفت ایران در سازمان اوپک تاکید کرد: هم‌اکنون مشکلی برای تامین بنزین وارداتی وجود ندارد، ضمن اینکه اعلام کرده‌ایم در چه تاریخی بودجه واردات بنزین به پایان می‌رسد تا بودجه مورد نیاز در تاریخ مورد نظر تخصیص داده شود.

وی مساله واردات بنزین را یک پروسه زمان‌بر توصیف کرد و افزود: در حال حاضر بنزین مورد نیاز خریداری شده و وزارت نفت تا حدودی از برنامه زمان‌بندی شده پیش است.