گروه صنعت و معدن- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید که دستگاه‌های مختلف تا پایان ماه جاری فرصت دارند تا نظرات خود را جهت اعمال در تدوین طرح تکمیل قانون رفع موانع تولید ارائه دهند. حمیدرضا فولادگر با اشاره به تدوین قوانین، استراتژی و بسته‌های مختلف به منظور رفع مشکلات بخش صنعت گفت: ۹۰ درصد موانع تولید و سرمایه‌گذاری با استفاده از قوانین فعلی قابل رفع است.

وی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس تنها ۱۰‌درصد موانع موجود در بخش تولید و سرمایه‌گذاری نیازمند وضع قوانین جدید بوده و بقیه موانع با استفاده از قوانین قبلی قابل برطرف شدن است.

وی با اشاره به ابلاغ قانون رفع بخشی از موانع تولید و سرمایه‌گذاری در دی ماه سال گذشته تصریح کرد: با گذشت چند ماه از ابلاغ این قانون تاکنون آیین‌نامه اجرایی آن آماده نشده است. وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای تدوین طرح مکمل قانون رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در حال انجام است، گفت: در جلسه‌ای که اخیرا با حضور نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس، اتاق بازرگانی، سازمان جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و وزارت اقتصاد برگزار شد نظرات بخش‌های مختلف مطرح و قرار شد در تدوین طرح تکمیلی قانون رفع موانع مورد توجه قرار گیرد. به گفته وی، در راستای تهیه این طرح برای رفع برخی مشکلات، قانون جدید وضع و برخی از موانع نیز با اصلاح قوانین فعلی برطرف خواهد شد.