گروه صنعت و معدن- ساخت کوره ذوب طرح فولاد میانه از خرداد امسال آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد آذربایجان در بازدید معاون وزیر صنایع و معادن از پروژه فولاد میانه با بیان خبر فوق افزود: سفارش تجهیزات داخل این طرح انجام شده است. فتح‌ا... طیبی، میزان پیشرفت پروژه یک میلیون تنی فولاد میانه را ۷۹/۱۳درصد اعلام کرد.

هراتی نیک نیز، در جمع مشاور و پیمانکاران با تاکید بر تسریع در روند اجرایی این طرح گفت: تمام طرح‌های فولاد استانی باید تا انتهای سال ۸۸ به اتمام برسد. اگرچه می‌توان با فعالیت افزون‌‌تری در نیمه اول سال آینده نیز این طرح‌ها را به اتمام رساند.

وی ادامه داد: به سبب آنکه فولادهای استانی مربوط به دولت نهم است. باید جدیت بیشتری برای راه‌اندازی آنها به خرج داد.

در ادامه محمد رحیم رستی، مدیرعامل شرکت ملی فولاد، از پیمانکاران (قرارگاه خاتم‌الانبیاء- کانی مس) خواست، برای اطمینان از مواد مورد نیاز نسبت به ذخیره‌سازی سیمان اقدامات اساسی صورت گیرد.

رشد تولید

از سوی دیگر طیبی در مورد تولید گفت: فولاد میانه در سال ۸۶، در مجموع ۵۸۱ و ۷۸۵هزار تن مقاطع نورد تولید کرد که این رقم ۸/۵درصد بیش از برنامه تدوین شده بوده است.

سنگ آهن غرب کشور

معاون وزیر صنایع و معادن همچنین در بازدیدی از معدن سنگ‌آهن شهرک (کردستان)، تاکید کرد: با وجود پتانسیل‌های معدنی در این نقطه کشور، می‌توان سنگ‌آهن توسعه فولاد در غرب کشور را تامین کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو بر انجام اکتشافات جدید و تهیه طرح‌ مادر برای توسعه معادن این ناحیه تاکید کرد. اکتشاف و بهره‌برداری از معادن شهرک، گلالی، ظفرآباد (استان کردستان) و نیز باباعلی (استان همدان) در اختیار شرکت صبانور است. ۹۲درصد از سهام این شرکت متعلق به سرمایه‌گذاری معادن و فلزات و ۳/۷درصد آن مربوط به شرکت ذوب‌آهن غرب است. بهمن حاجی‌بیک‌لو، مدیرعامل صبانور نیز در سخنانی اظهار داشت: تا یک ماه آینده این طرح آماده خواهد شد.

وی در عین حال گفت: تاکنون نمونه مشخصی را که گویای عیار و ذخیره معادن این ناحیه باشد، در اختیار نداشته‌ایم.

معدن شهرک سال گذشته یک خط دانه‌بندی سنگ‌آهن به ظرفیت ۸۰۰هزار تن راه‌اندازی کرد. تولید و فروش آن شرکت در سال ۸۶ معادل ۳۳۸هزار تن بود.