معاون وزیر نفت با اشاره به ضرورت بازنگری جدی در قیمت‌های فعلی گاز، از رشد ۱۲ درصدی مصرف گاز در سال گذشته خبر داد و گفت: حتی در صورت افزایش قیمت گاز به ۱۰۰ تومان، بهای این حامل انرژی باز هم یک چهارم قیمت گاز صادراتی خواهد بود. «جواد اوجی» درباره دلایل افزایش قیمت گاز طبیعی مشترکان خانگی و تجاری، با بیان اینکه نرخ فعلی گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری به طور متوسط با قیمت‌های جهانی متفاوت و قطعا نیاز به بازنگری دارد، گفت: هم‌اکنون قیمت فعلی گاز مشترکان خانگی و تجاری در داخل کشور حتی نسبت به سایر خدمات و در مقایسه با قیمت‌های جهانی بسیار پایین است.

به گزارش «مهر»، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر ضرورت تنظیم و کنترل قیمت گاز تحویلی به مشترکان، تصریح کرد: بدون شک افزایش قیمت گاز و نزدیک کردن بهای این حامل انرژی به قیمت‌های جهانی، زمینه بهینه‌سازی و کاهش مصرف گاز را به همراه دارد و حتی امکان تامین برخی از هزینه‌های تولید گاز را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برای افزایش قیمت گاز باید مراحل قانونی آن در دولت و مجلس پشت سر گذاشته شود، گفت: اگر پیشنهاد افزایش قیمت هر مترمکعب گاز طبیعی به ۹۰ تا ۱۰۰ تومان مصوب شود، افزایش ۶ برابری قیمت این حامل انرژی محقق می‌شود.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: حتی در صورت افزایش ۶ برابری قیمت گاز، بهای این کالای استراتژیک باز هم یک چهارم قیمت گاز صادراتی ایران خواهد بود.