خبرگزاری مهر- ۶۰ نفر از نمایندگان طرحی را در مجلس به تصویب رساندند که از طریق آن امکان جمع‌آوری آب باران به‌منظور استفاده‌های شرب، کشاورزی و صنعت امکانپذیر می‌شود؛ اما قایم مقام وزیر نیرو معتقد است این موضوع تنها در برخی نقاط کشور از جمله شمال ایران به‌دلیل حجم بارندگی مناسب و با در نظر گرفتن شرط اقتصادی قابل انجام است و در کویر ایجاد چنین سازه‌هایی، غیراقتصادی است. در قالب طرح نمایندگان مجلس، وزارت نیرو موظف می‌شود ۵ درصد از اعتبارات عمرانی خود را به جمع‌آوری آب باران برای شرب اختصاص دهد. کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرده است: براساس این طرح، آبی که از طریق سیلاب و باران جاری می‌شوند تصفیه شده و در صنایع، مصارف خانگی و آب شرب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با این حال، ستار محمودی درباره مصوبه جمع‌آوری آب باران برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی می‌گوید: طرح‌های جمع‌آوری آب باران در کشورهای با ظرفیت بارندگی بالا از طریق استفاده از ظرفیت ساختمان‌ها برای مصارف غیرشرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قایم مقام وزیر نیرو اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایران میزان بارندگی سالانه تنها ۲۵۰میلیمتر است، در برخی از مناطق از جمله شمال ایران می‌توان به شرط اقتصادی بودن طرح جمع‌آوری آب باران را دنبال کرد. به گفته محمودی، در کویر میزان بارندگی سالانه فقط ۸۰ میلیمتر است و در این‌گونه مناطق ایجاد سازه جدید، اقتصادی نیست.