اهدای کتابخانه سپانلو به دایره المعارف اسلامی

مراسم رونمایی از مجموعه کتاب‌های اهدایی مرحوم محمدعلی سپانلو، محسن جهانگیری و زنده‌یاد محسن هشترودی به کتابخانه بنیاد دایره المعارف اسلامی صبح دیروز با حضور غلامعلی حدادعادل و محسن جهانگیری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این برنامه حسن سیدعرب، رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع‌رسانی بنیاد دایره‌المعارف اسلامی گفت: امروز مراسم رونمایی از کتاب‌های اهدایی ۳ استاد بزرگ معاصر به کتابخانه بنیاد دایره‌المعارف اسلامی را برگزار می‌کنیم. یکی از کتابخانه‌های اهدایی، مربوط به استاد محسن جهانگیری است که ۹۵۴ کتاب فارسی و عربی، ۷۶ شماره مجله، ۴۶ پایان‌نامه و ۱۱ عنوان کتاب چاپ‌سنگی و خطی را دربر می‌گیرد.

وی افزود: کتاب‌های اهدایی مرحوم سپانلو، هزار و ۲۴۰ عنوان کتاب فارسی، ۱۰۰ عنوان مجله و ۱۸ لوح فشرده در حوزه کتابشناسی، تفاسیر قرآن، فقه، تاریخ، فلسفه، رمان، شعر و فرهنگ‌نامه هستند. استاد سپانلو اواخر عمرش خواسته بود کتاب‌های کتابخانه‌اش به بنیاد دایره‌المعارف اسلامی اهدا شود. البته تعداد دیگری از کتاب‌های ایشان قرار است به کتابخانه بنیاد اهدا شده و به این کتابخانه منتقل شود.رئیس کتابخانه بنیاد دایره‌المعارف اسلامی ادامه داد: کتابخانه اهدایی مرحوم محسن هشترودی هم ۳۰۳ عنوان لاتین، ۴ عنوان فارسی، یک کتاب چاپ‌سنگی و ۷ شماره مجله را در حوزه‌های ریاضیات، نجوم، عرفان، پزشکی، داستان و دستور زبان روسی شامل می‌شود.