رصد گیشه جهانی در هفت روز

طبق اعلام انجمن ملی صاحبان تئاتر و به لطف تخفیف بلیت‌های سینما، تخمین زده شده است که در روز ۳ سپتامبر ۸میلیون و ۱۰۰هزار نفر به سالن‌های سینما با بلیت تنها ۳دلاری رفتند که در دوران پس از کرونا موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود. در این روز بیش از ۳هزار سالن‌ سینما از جمله زنجیره‌های سینمایی مطرحی مانند AMC  و رگال برای پرکردن سالن‌ها بلیت‌ها را به قیمت ۳ دلار فروختند؛ قیمتی بسیار ارزان‌تر از میانگین بلیت در آمریکا. البته این تنها اتفاق مهم سینما در این هفته نبود؛ بلکه بازگشت دوباره مرد عنکبوتی پس از ۹ ماه به صدر جدول پرفروش‌ها نیز خبرساز شد. سونی این فیلم ابرقهرمانی پرطرفدار را با ۱۱ دقیقه سکانس‌های اضافه دوباره در ۳۹۳۵ سالن سینما اکران کرد.

انتظار می‌رود «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» تعطیلات آخر هفته را با فروش داخلی ۶/ ۷میلیون دلاری به پایان برساند اکران مجدد این فیلم ابرقهرمانی باعث شد فروش داخلی آن به ۳/ ۸۱۲میلیون دلار برسد و جایگاهش به عنوان سومین فیلم پرفروش باکس‌آفیس داخلی را مستحکم‌تر کند. «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» را جان واتس کارگردانی کرده و ستاره‌هایی مثل تام هالند، زندیا، بندیکت کامبربچ، جیکوب باتالون، جان فاورو، جیمی فاکس، ویلم دفو، اندرو گارفیلد و توبی مگوایر در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. اما رتبه‌ دوم جدول باکس‌آفیس را «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) تصرف کرد که این هفته ۵/ ۵میلیون دلار فروش داخلی داشت. با احتساب فروش بین‌المللی ۴۰/ ۷۴۰میلیون‌دلاری، فیلم اکشن تازه تام کروز در پانزدهمین هفته اکران ۴۴/ ۱میلیارد دلار فروخته و جایگاه «پلنگ سیاه» (Black Panther) به عنوان پنجمین فیلم پرفروش تاریخِ باکس‌آفیس داخلی را تصرف کرده است.

«تاپ گان: ماوریک» توسط  جوزف کوشینسکی کارگردانی شده و علاوه بر تام کروز بازیگران دیگری مثل مایلز تلر، جنیفر کانلی، جان هم، گلن پاول، لوئیس پولمن، اد هریس، مونیکا باربارو و وال کیلمر در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. «ابر‌حیوانات لیگ دی‌سی» (DC League of Super-Pets) با یک جهش ۵/ ۱۶درصدی این هفته در جایگاه سوم جدول باکس‌آفیس قرار گرفت. این فیلم ۴۵/ ۵میلیون دلار فروش داخلی داشت که با احتساب فروش بین‌المللی ۷۰/ ۷۸میلیون‌دلاری، انیمیشن تازه‌ دی‌سی تا این جای کار در مجموع ۰۲/ ۱۶۱میلیون دلار فروخته است. «ابر‌‌حیوانات لیگ دی‌سی» به کارگردانی جارد استرن و صداپیشگی چهره‌های معروفی مثل دواین جانسون، کوین هارت، کیت مک‌کینون، جان کرازینسکی، ونسا بایر، ناتاشا لیون، دیه‌گو لونا و کیانو ریوز داستان گروهی از حیوانات خانگی را دنبال می‌کند.