گلاب آدینه، بازیگر باسابقه چند ماهی است که در حال تمرین نمایش «پرده‌خانه» یکی از بهترین متون بهرام بیضایی است. گلاب آدینه قبل‌تر نمایش‌نامه‌های «سلطان مار» و «مرگ یزدگرد» از نوشته‌های بهرام بیضایی را به صحنه برده و این نمایش، سومین کارگردانی او از آثار بیضایی به شمار می‌آید. ماجراهای این نمایشنامه قصه‌گو در بازیخانه حرمسرای سلطانی پریشان‌حال می‌گذرد. با ورود عروسی نوسال روزگار زنان بازیخانه دیگرگون می‌شود... گلاب آدینه، تمرین نمایش «پرده‌خانه» را با گروه تئاتر «مروارید» که خودش موسس آن است، از خردادماه امسال آغاز کرده است. این نمایش با حضور بیش از ۵۰هنرمند تئاتر و موسیقی به‌زودی روی صحنه خواهد رفت.

فریبا کامران فیلم سینمایی «مهمان مامان» ساخته داریوش مهرجویی را برای نابینایان توضیح‌دار کرد. این فیلم با توضیحات امروز پنجشنبه ساعت ۱۹ از رادیو سوینا پخش می‌شود و پس از آن، روی سایت سوینا در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. نظارت متن و ضبط این برنامه به عهده کیوان کثیریان بوده و متن روایت آن را محدثه واعظی‌پور نوشته است.

 حق نمایش فیلم «تفریق» ساخته جدید مانی حقیقی همزمان با حضور در جشنواره تورنتو به چند کشور فروخته شد. کمپانی «Films Boutique» مستقر در آلمان که حق پخش بین‌المللی فیلم «تفریق» ساخته جدید مانی حقیقی را بر عهده دارد و یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم نیز هست، از انعقاد چند قرارداد نمایش مهم برای اکران این فیلم سینمایی خبر داد. کمپانی «Diaphana» حق پخش این فیلم را در فرانسه (با همکاری کینوویستا) بر عهده گرفته و «September Films» نیز حق نمایش فیلم جدید مانی حقیقی را در کشورهای هلند، بلژیک و لوکزامبورگ بر عهده خواهد داشت.