گروه بازیگران نمایش «دژاوو» به‌کارگردانی مهدی زعفرانی از امروز در پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌روند. تئاتر دژاوو یک اثر سوررئال است و ماجرای مواجهه کاراکترهای مختلفی را بیان می‌کند که در فضایی مبهم و ناشناخته گرفتار شده‌اند و به دنبال راهی برای بیرون رفتن از آن می‌گردند. محمدحسین کاشانی، مهدیار زمانی‌فر، رضا عادلی، علیرضا شمالی، محمدرضا احمدلو و محمدطاها عبداللهی از بازیگران این نمایش هستند

 

تا اطلاع ثانوی هیچ نمایشی در تماشاخانه اهورا روی صحنه نمی‌رود. نادر نادرپور مدیر تماشاخانه اهورا دراین‌باره توضیح داد: «با توجه به اتفاقات اخیر و قطعی اینترنت و اینکه امکان تبلیغ آثار در شبکه‌های اجتماعی وجود نداشت، اجراهای تماشاخانه اهورا تا اطلاع ثانوی متوقف شده است و با مساعد شدن اوضاع، اجراها از سر گرفته خواهد شد.» وی افزود: «همچنین این روزها تماشاگران تمایلی به تماشای آثار ندارند که این هم مزید بر علت شده است.»

 

هنرمندان کودک و نوجوان ایرانی در قالب یک مسابقه نقاشی با عنوان «سرزمین افسانه‌ها» زیبایی‌ها و فرهنگ و آداب و رسوم کشور چین را به تصویر می‌کشند.  این مسابقه حاصل همکاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت جمهوری خلق چین در تهران است و در آن کودکان و نوجوانان در دو رده سنی ۷ تا ۱۱ سال (کودک) و ۱۲ تا ۱۶ سال (نوجوان) شرکت می‌کنند. محورهای موضوعی مسابقه نقاشی سرزمین افسانه‌ها، خانه‌ها و خیابان‌های چین، طبیعت و زیبایی‌های چین، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری چین، مردم چین، افسانه‌های چینی، آداب و رسوم و فرهنگ چین، کودکان چین، هنر و ادبیات چین و اشتراک‌های فرهنگی و تاریخی ایران و چین اعلام شده است. بر این اساس کودکان و نوجوانان باید اصل اثر انفرادی و نقاشی‌شده در سال ۱۴۰۱ خود را در اندازه نهایت ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر با تکنیک آزاد و پرهیز از استفاده از تکنیک کلاژ برجسته تا تاریخ ۵ آذر ۱۴۰۱ (۲۶ نوامبر ۲۰۲۲) به نشانی تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، کنار هتل ورزش، اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون ارسال کنند.