پلتفرم ویژن (پلتفرم هنرهای تجسمی ایران) با در اختیار گرفتن تمامی سالن‌های «خانه‌ هنرمندان ایران» تا ۲۶ اسفندماه نمایشگاه ویژناریوم را برگزار می‌کند. تمرکز اصلی این نمایشگاه بر هنرهای تجسمی در شاخه‌های نقاشی و عکاسی است. در این نمایشگاه آثار بیش از صد هنرمند نقاش و عکاس ایرانی به نمایش و فروش گذاشته خواهد شد. نمایشگاه ویژناریوم تا روز جمعه ۲۶ اسفندماه همه‌روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ برپاست.

 

‌‌تئاتر «اهل هوا» به نویسندگی مریم تاجیک، کارگردانی محمد حاتمی و بازی بهنام شرفی، جواد یحیوی، هدیه محقق و لاله کریمی تا ۲۶ اسفند در عمارت نوفل لوشاتو ساعت ۱۹:۱۵ روی صحنه اجرا می‌شود. در خلاصه آن آمده است: هامون با دست‌هایی که به خون دخترش و پدرش یوسف رنگین شده با نوک پیکانی تیز سراغ مادرش حلما می‌رود که پس از سی سال دوری چشم به راه رسیدن یوسفش است تا سرانجام همراه او به گوشه‌ای برود و کلبه‌ عشقش را بنا کند.

اهل هوا

 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با آغاز نوروز ۱۴۰۲ نخستین مسابقه عکس «در آیینه نوروز» را برگزار می‌کند. واحد عکس کانون پرورش کودکان و نوجوانان با انتشار فراخوان این مسابقه از علاقه‌مندان در سه گروه سنی کودکان (تا ۸ سال)، نوجوانان (۹ تا ۱۸ سال) و بزرگسالان (۱۸ سال به بالا) دعوت کرده است در این رویداد هنری شرکت کنند. قرار است مسابقه در در دو بخش «آیینه نوروز» (فعالیت‌ها، جشن‌ها، آداب و رسوم عید نوروز، حضور کودکان و نوجوانان در آیین‌های نوروز) و بخش ویژه شامل بهار در بهار (همزمانی عید نوروز امسال با بهار قرآن) برپا شود. علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبگاه جشنواره‌های عکس کانون به نشانی kpf.ir/ photofest مراجعه کنند.

در آینه نوروز