خاطره بازیگر ایرانی از همکاری با آنتونی کوئین

او درباره این اتفاق که نخستین حضورش مقابل دوربین بود در گفت‌وگو با ایرنا گفت: «نخستین کار سینمایی من در اصفهان و سال ۱۳۵۶ با بازی در فیلم سینمایی با آنتونی کوئین برمی‌گردد که قرار بود در افغانستان ساخته شود اما به دلیل انقلابی که در این کشور رخ داد، در ایران و در خوراسگان اصفهان فیلم‌برداری شد.»این پیشکسوت سینما و تلویزیون که تجربه هفت‌هزار بار حضور در صحنه‌های تئاتر را دارد، در این ‌باره توضیح می‌دهد: «در سال ۵۶ برای نخستین بار آنتونی کوئین را که در حال دوچرخه‌سواری در چهارباغ اصفهان بود، دیدم و فکر نمی‌کردم به ایران آمده باشد.»

او با اشاره به آشنایی خود با بازیگرانی چون مایکل سارازین، کریستوفر لی و جنیفر اونیل در فیلم سینمایی «کاروان‌ها»، درباره نحوه راهیابی خود برای ایفای نقش در این فیلم سینمایی گفت: «در مهمانسرای شاه‌عباسی در آمادگاه در رستوران شوهرخواهرم کار می‌کردم. دستیار آنتونی کوئین به مهمانسرا آمد تا غذا بخورد که وقتی من را که در آن زمان تئاتر بازی می‌کردم و موهای بلندی هم داشتم دید، از من خواست در این فیلم بازی کنم.»والی افزود: «ساعت ۶ صبح روز آفیش دنبالم آمدند و به سمت بیابان راه افتادیم. در ابتدا گمان می‌کردم ساواکی‌ها من را به بهانه بازی با خود به بیابان آورده‌اند که وقتی وارد یک آبادی شدیم برای گریم و تست لباس رفتم تا بازی کنم.»او ادامه داد: «در حضور آنتونی کوئین قراردادی در محل لوکیشن و برای روزی هزار تومان دستمزد نوشته شد.

در مجموع برای بازی در فیلم ۶هزار تومان دستمزد گرفتم که در آن زمان پول بسیار زیادی بود. فکرش را هم نمی‌کردم با یکی از بزرگان سینمای جهان در کشورم بازی کنم.» والی خاطرنشان کرد: «اصلا فکرش را هم نمی‌کردم بتوانم در یک فیلم سینمایی آن هم با یکی از بزرگان سینمای جهان در کشور خودم بازی کنم.»«کاروان‌ها» (Caravans) فیلم درام-ماجراجویی محصول ۱۹۷۸ و ساخته مشترک ایران و آمریکاست. داستان فیلم برگرفته از کتابی به همین نام نوشته جیمز ای میچنر است که در سال ۱۹۶۲ منتشر شده بود. این فیلم در ایران (کوه خواجه سیستان) ضبط شده و بازیگرانی چون آنتونی کوئین، جنیفر اونیل، مایکل سارازین، محمدعلی کشاورز و کریستوفر لی در آن ایفای نقش کرده‌اند.