فیلم‌سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری، همزمان با اکران آنلاین در پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا، در پلتفرم آمازون نیز برای مخاطبان جهانی در دسترس قرار گرفته است. حق پخش انحصاری زالاوا در آمریکا و کانادا توسط کورینث فیلمز (Corinth Films) خریداری شده و شرکت آمازون امتیاز این فیلم را برای نمایش در پلتفرم پرایم ویدیو خریداری کرده است. حق پخش جهانی فیلم سینمایی «زالاوا» که برنده دوجایزه فیپرشی و جایزه بزرگ هفته منتقدین ونیز نیز شده است، توسط کمپانی LevelK دانمارک در فستیوال فیلم ونیز ۲۰۲۱ خریداری شد. «زالاوا» تلفیقی از ژانرهای درام دلهره‌آور و رازآمیز است. این فیلم سینمایی با بازی نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام و هدی زین‌العابدین، ماجراهای مشکوکی در ارتباط با آمدن جن به روستای زالاوا را به تصویر می‌کشد.

   

نشست ادبی با موضوع نقد و بررسی آثار جین آستین به مناسبت انتشار نسخه صوتی این مجموعه امروز سه‌شنبه ساعت ۱۸ در کافه کتاب ققنوس برگزار می‌شود. این نشست با حضور رضا رضایی مترجم، نرگس انتخابی مترجم و مدرس دانشگاه، ماهرخ همتی مترجم و منتقد ادبی، و سحر بیرانوند و زهیر حنیفه همراه است.

 

مراسم بزرگداشت ناصرخسرو قبادیانی شاعر و حکیم سده‌های چهارم و پنجم هجری امروز سه‌شنبه ساعت ۱۷ در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود. در این برنامه مهدی محقق عضو هیات‌مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، محمود شالویی رئیس انجمن، احمد تمیم‌داری استاد زبان و ادبیات فارسی و سرور مولایی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی حضور داشته و سخنرانی می‌کنند.

   

طبق جلسه شورای صنفی نمایش با فرارسیدن ایام دهه اول محرم اکران فیلم‌های کمدی از پنجشنبه ۲۹ تیر در سینماهای سراسر کشور متوقف می‌شود اما اکران دیگر فیلم‌های روی پرده همچنان ادامه خواهد داشت. همچنین قرارداد سرگروهی فیلم سینمایی «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی با پخش شهر فرنگ به سرگروهی پردیس ملت ثبت شد.

   

نمایشگاه مروری بر بازتاب جریان عاشورا در هنرهای تجسمی معاصر با عنوان «همچنان جاری» با آثاری از گنجینه موزه و گنجینه حوزه هنری ساعت ۱۷ چهارشنبه ۲۸ تیرماه  افتتاح می‌شود و از ۲۹ تیرماه علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کنند. در نمایشگاه «همچنان جاری» ۸۰ اثر از ۳۵ هنرمند از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و گنجینه حوزه هنری از جمله محمدحسین حلیمی، محمود جوادی‌پور، روح‌الله مفیدی، محمد تجویدی، مرتضی ممیز، کاظم چلیپا، فرامرز پیلارام، رضا بانگیز، عبدالحمید قدیریان، رحیم ناژفر، محمد گنجی، حبیب‌الله صادقی و پرویز کلانتری به نمایش گذاشته می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۲ شهریورماه از نمایشگاه «همچنان جاری» در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کنند.

   

فیلم مستند «صفر تا سکو» به کارگردانی سحر مصیبی و تهیه‌کنندگی مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی و محصول ۱۳۹۶ در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شد. این مستند ورزشی برای اولین بار در جشنواره سینما حقیقت روی پرده رفت و سپس در گروه «هنر و تجربه» روی پرده رفت. این فیلم نخستین ساخته سحر مصیبی است که پیش‌تر به عنوان دستیار کارگردان در سینمای ایران فعالیت می‌کرد. مصیبی پس از این فیلم مستند، فیلم سینمایی «اورکا» را با بازی ترانه علیدوستی و مهتاب کرامتی جلوی دوربین برد که آن فیلم هم مضمونی ورزشی و زندگی‌نامه‌ای دارد. «صفر تا سکو» داستان اتفاقات تلخ و شیرین خواهران منصوری، سه ووشوکار اهل سمیرم، است که با وجود زندگی سخت و امکانات کم توانسته‌اند مقام‌های کشوری و جهانی را ثبت کنند.

   

فیلم مستند «صحنه آخر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد قاسم‌پور از فردا چهارشنبه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران می‌شود. این مستند درباره مراسم تعزیه‌ای در اهواز است که سابقه طولانی دارد و تصویر تازه‌ای از ارادت مردم به امام حسین (ع) را روایت می‌کند. محمد قاسم‌پور ساخت فیلم‌های مستندی همچون «مرکب»، «چند شاخه گل مریم»، «یک روز معمولی» و... را در کارنامه خود دارد.

   

نمایش «هل پوک» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر از فردا چهارشنبه ۲۸ تیر تا ۲۰ مرداد هر شب (به‌جز شنبه‌ها) ساعت ۲۱ به مدت ۷۰ دقیقه در تماشاخانه انتظامی اجرا می‌شود. «هِل پوک» دارای سه اپیزود است که رخدادها و وقایع زیرپوست شهر را روایت می‌کند. علی حیدری، مریم یوسف، شیما خوش‌اقبال، بهار ذوالقدر، النا مکاری، یاسمن گرکانی، زهره محمودی، ثنا پورکتابی و محمد تهرانی از بازیگران این اثر نمایشی هستند.