مازیار بازیاران copy

نمایش «ط...» نوشته کهبد تاراج به کارگردانی مجید رحمتی فردا جمعه با حضور خانواده زنده‌یاد محمود استادمحمد و جمعی از هنرمندان و به یاد این هنرمند فقید تئاتر ایران روی صحنه می‌رود. زنده‌یاد محمود استادمحمد از مطرح‌ترین هنرمندان تئاتر ایران بود که در عرصه نمایشنامه‌نویسی و پرداختن به نمایش ایرانی جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است. مه‌لقا باقری، کهبد تاراج، شروز دل‌افکار، آبتین رحمتی، سیدصدرا سبحانیان، شهاب عباسیان، امیر عدل‌پرور و سیدجواد یحیوی بازیگران این نمایش هستند. نمایش «ط...» ساعت ۲۰:۳۰  در سالن ایرانشهر اجرا می‌شود.

بهرام رادان copy

بهرام رادان فیلم سینمایی «دکتر ژیواگو» ساخته دیوید لین را برای نابینایان توضیح‌دار کرد. این فیلم امروز پنجشنبه ساعت ۱۹ از رادیوی این گروه پخش می‌شود و پس از آن، روی سایت آن در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. نظارت متن و ضبط این برنامه به عهده کیوان کثیریان بوده و متن روایت این فیلم را محدثه واعظی‌پور نوشته است. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی www.sevinagroup.com به فایل صوتی فیلم‌های سینمایی توضیح‌دار دسترسی داشته باشند.

بهرام افشاری copy

فیلم کوتاه «ته آسفالت» با بازی بهرام افشاری پس از ۱۰ سال مجوز انتشار گرفت. رضا اصغری، کارگردان این فیلم کوتاه که سابقه دستیار اول کارگردانی در سریال «مختارنامه» را دارد، درباره اثر خود گفت: این فیلم سال ۹۲ ساخته شده ولی درنهایت سال گذشته توانستیم پروانه نمایش آن را دریافت کنیم و حالا پس از ۱۰ سال می‌توانیم آن را نمایش دهیم. ترجیح ما این بود که فیلم با کمترین اصلاحیه بتواند نمایش داده شود که خداراشکر با حذف چند صحنه کوتاه پروانه نمایش صادر شد. اصغری درباره فضای فیلم خود توضیح داد: فیلم در ژانر طنز سیاه به بررسی تاثیر پنهان فساد اقتصادی بر افراد جامعه می‌پردازد. این کارگردان درباره نحوه نمایش فیلم بیان کرد: این فیلم را به‌زودی به شکل رایگان عرضه خواهیم کرد. با‌این‌حال برنامه‌هایی داریم که اگر عوایدی از عرضه فیلم باقی بماند برای سالمندان کهریزک و کودکان سرطانی هزینه خواهد شد. بهرام افشاری، رویا بختیاری و حسین پورکریمی از بازیگران اصلی فیلم هستند و امین خدام تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته است.

تفریق copy

فیلم سینمایی «تفریق» ساخته مانی حقیقی و با بازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در سینماهای فرانسه اکران خود را آغاز کرد. این فیلم که هنوز در ایران اکران نشده، سال گذشته نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم تورنتو تجربه کرد و تاکنون در جشنواره‌های فیلم لندن، فیلادلفیا، ژنو، اسب طلایی تایوان، فیلم‌های آسیایی سن‌دیگو، جشنواره فیلم جهانی بانکوک، گوتنبرگ سوئد، کلیولند آمریکا، جشنواره فیلم هنگ‌کنگ، استانبول، سیاتل و مونیخ به نمایش گذاشته شده است. داستان «تفریق» با بازی ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده در مرکز شهر تهران اتفاق می‌افتد و حکایت زندگی فرزانه، مربی رانندگی جوانی را دنبال می‌کند که شوهرش جلال را در حال قدم زدن در آپارتمان زنی می‌بیند. وقتی جلال با او روبه‌رو می‌شود، ادعا می‌کند که برای کار خارج از شهر بوده است و تصمیم می‌گیرد خودش ساختمان را بررسی کند. در آنجا با زنی آشنا می‌شود که همزاد فرزانه است.

 

دکورهای فصل «ایران» از سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری در حال آماده‌سازی است تا پس از پایان ساخت، عوامل وارد تولید این فصل شوند. دکورها در شهرک غزالی در دست ساخت و آماده‌سازی است و قرار است المان‌های مختلفی از ایران باستان را به تصویر بکشند. همچنین قرار است این دکورها ماندگار باشند و به همین دلیل از مواد و متریال سخت و باکیفیتی برای ساخت آنها استفاده شده است.فصل ایران در این سریال به محل تولد سلمان و خانواده و خاندان او در دوران ایران باستان می پردازد. این فصل لوکیشن‌هایی از جمله آتشکده یا معبد، عمارت دوره ساسانی و... را در بردارد.