نمایش‌نامه «سوسمار» جدیدترین نوشته حمید جبلی، بازیگر و صداپیشه خاطره‌ساز و مطرح ایرانی به کارگردانی رحمت امینی به‌زودی روی صحنه اجرا می‌شود. آخرین حضور حمید جبلی در عرصه هنرهای نمایشی در سال ۱۳۷۸ به‌عنوان نویسنده و بازیگر نمایش «دوستان بامحبت» بود که با کارگردانی زنده‌یاد رضا ژیان در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.جبلی بعد از گذشت بیش از ۲ دهه دوری از تئاتر به ‌عنوان نویسنده و مشاور هنری «سوسمار» همراه رحمت امینی خواهد بود. «سوسمار» جدیدترین اثر حمید جبلی هنوز به چاپ نرسیده است و فضایی متفاوت از آنچه مخاطبان از خصوصیات و قلم جبلی می‌شناسند، دارد.

سوسمار

 

اکران درام عاشقانه معمایی «بعد از رفتن» از چهارشنبه ۲۵ مرداد به سرگروهی پردیس ملت با شعار «عشق برمی‌گرده ...» در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم که روایتی از فراق یک عشق گمشده است، آمده است: «آرش بریده از خانه و خانواده، پس از سال‌ها بی‌خبری از عشق رفته‌اش، آرامش زندگی او را بر هم می‌ریزد و بهانه‌ای می‌شود برای بازگشت ...» صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی‌سام، پانته‌آ پناهی‌ها، بهرام شاه‌محمدلو و احترام برومند از بازیگران این فیلم هستند.

بعد از رفتن

 

مراسم یادبود کورش صفوی، استاد فقید دانشگاه، زبان‌شناس و مترجم فردا دوشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن شهید عضدی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی به نشانی بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، خیابان علامه طباطبایی برگزار می‌شود.کورش صفوی، زبان‌شناس و مترجم که سال‌ها در دانشگاه علامه طباطبایی تدریس می‌کرد زاده ۶ تیر ۱۳۳۵ در تهران بود که ۲۰ مردادماه از دنیا رفت.

کوروش صفوی

 

فیلم سینمایی «فصل ماهی سفید» ساخته قربان نجفی امروز یکشنبه ساعت ۱۸ در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور قربان نجفی، نویسنده و کارگردان، کورش جاهد، کارشناس مجری و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود. این فیلم قصه یک خانواده ایرانی را روایت می‌کند که درگیر مشکلات بسیاری است و برای حل این مشکلات از روش‌هایی استفاده می‌کند که سرانجام مشخصی ندارد. محمدرضا فروتن، لادن مستوفی، میلاد کی‌مرام، بیژن بنفشه‌خواه، شقایق دهقان، بهزاد خداویسی، ژاله علو، المیرا دهقان و رها خدایاری گروه بازیگران «فصل ماهی سفید» را تشکیل می‌دهند.

فصل ماهی سفید

 

علی رهبری، آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی ایرانی، برای شرکت در جشنواره بین‌المللی موسیقی به شهر شنژن چین می‌رود. جشنواره بین‌المللی موسیقی شهر شنژن از جمله جشنواره‌های مهم موسیقی در کشور چین است که در آن ده‌ها هنرمند از کشورهای مختلف شرکت می‌کنند. هدف اصلی تشکیل این جشنواره موسیقی بین‌المللی پر کردن شکاف فرهنگی بین کشورهای مختلف بوده است؛ برای مثال در سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۸۰۰ نوازنده و هنرمند سرشناس از بیش از ۴۰ کشور و منطقه در این رویداد اجرا داشته‌اند و ۲۱ کنسرت را به مخاطبان محلی ارائه کرده‌اند.

علی رهبری