شب سایه copy

 در این نشست کامیار عابدی، نویسنده و پژوهشگر، با موضوع «نگاهی به موقعیت شعری هوشنگ ابتهاج در شعر معاصر» به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و علی جهاندار، کارشناس و خواننده موسیقی سنتی، ضمن اجرای چند تصنیف، درباره جایگاه هوشنگ ابتهاج در موسیقی سنتی ایران سخنرانی خواهد کرد.

همچنین در این نشست فیلم کوتاه «سال بی‌‌سایه» اثر سیف‌الله صمدیان به نمایش گذاشته خواهد شد. هوشنگ ابتهاج متولد ۱۳۰۶ شمسی در رشت بود. سراب، سیاه‌مشق، تا صبح شب یلدا، یادگار خون سرو و تاسیان از جمله آثار او هستند.

سکوت دیگران copy

بیست و پنجمین برنامه «مستندات یکشنبه» خانه هنرمندان یکشنبه 29 مرداد به نمایش فیلم مستند «سکوت دیگران» ساخته روبرت باهار و آلمودنا کاراسدو محصول سال ۲۰۱۹ اختصاص دارد. پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور احسان آجرلو، منتقد سینما، برگزار می‌شود. «سکوت دیگران»، مستندی درباره دوره اختناق ژنرال فرانکو و جنگ‌های داخلی اسپانیاست. علاقه‌مندان برای تماشای این فیلم و حضور در نشست نقد و بررسی آن می‌توانند ساعت ۱۷ به سالن استاد شهناز مراجعه کنند.

رضا رویگر copy

فیلم‌برداری فیلم کوتاه «سیمرغ» به کارگردانی بابک برجسته با تکمیل گروه بازیگران  و عوامل پشت دوربین از روز گذشته در تهران و در لوکیشنی واقع در تجریش آغاز شده است. رضا رویگری، عباس محبوب، کورش بهزادی، سیاوش جعفری و مرجان امینایی بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

«سیمرغ» که با مضمونی پلیسی و به سفارش ناجا تولید می‌شود در خلاصه داستانش آمده: سرگرد صادقی در حال گشت‌زنی با خودروی پلیس به اتومبیلی که مقابل در خانه‌ای پارک شده مشکوک و متوجه درگیری بین یک زن و شوهر جوان می‌شود.