سی و سومین برنامه «مستندات یکشنبه» خانه‌ هنرمندان امروز یک‌شنبه به نمایش فیلم مستند «آزادی» به کارگردانی فرزاد جعفری محصول سال ۱۴۰۰ اختصاص دارد. این برنامه که از ساعت ۱۷ در سالن استاد ناصری برگزار می‌شود، تلاش فعالان اجتماعی برای جلوگیری از اجرای حکم و نجات جان محکومان به اعدام به نمایش گذاشته شده است. پس از نمایش فیلم نشست نقد و بررسی با حضور سحر عصرآزاد، منتقد سینما، برپا خواهد شد. همچنین پانصد و پنجاه و هفتمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران فردا دوشنبه ساعت ۱۷ به نمایش فیلم «صفحه اول» به کارگردانی بیلی وایلدر محصول ۱۹۷۴ اختصاص دارد. پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور سعید ارکان‌زاده یزدی، روزنامه‌نگار، دکترای فرهنگ و ارتباطات و دانش‌آموخته علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با عنوان «مقام روزنامه‌نگار در دنیای امروز» برگزار خواهد شد.

 

دورهمی پاییزی در قالب کارگاه داستان‌نویسی امروز یک‌شنبه با حضور جمال‌الدین اکرمی، نویسنده کودک و نوجوان، در کتابخانه فرهنگسرای سلامت برگزار می‌شود. در این کارگاه آموزشی جمال‌الدین اکرمی با استفاده از تکنیک‌های نمایشی، قصه‌گویی و شعرخوانی مطالب مرتبط با داستان‌نویسی را به مخاطبان نوجوان ارائه می‌کند. علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه آموزشی می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۱ به فرهنگسرای سلامت واقع در خیابان دلاوران، آزادگان شمالی، جنب فروشگاه شهروند مراجعه کنند.

 

فیلم کوتاه «۲۱ هفته بعد» ساخته نسرین محمدپور جایزه بهترین فیلم کوتاه را در جشنواره بین‌المللی بوسان کره‌ جنوبی به صورت مشترک با یک فیلم کره‌ای دریافت کرد. فیلم کوتاه «۲۱ هفته بعد» همچون آثار قبلی این کارگردان به مساله زنان می‌پردازد و این بار به موضوعی مرتبط با مادرانگی اختصاص دارد. بنفشه ریاضی، لیلا حسین‌زاده، سودابه بهرامی‌نژاد و پریسا عسگری بازیگران فیلم را تشکیل می‌دهند.

فیلم بوسان copy

 

لوئیز گلیک‌، شاعر برنده نوبل ادبیات و ملک‌الشعرای سابق ایالات متحده آمریکا، در ۸۰سالگی از دنیا رفت. او در سال ۲۰۲۰ برای «صدای شاعرانه متمایزی که با زیبایی ساده تجربه‌های شخصی را جهانی کرده است» به عنوان برنده نوبل ادبیات معرفی شد. گلیک اولین اثر خود را با عنوان «ارشد» در سال ۱۹۶۸ منتشر کرد و مدت زیادی نگذشت که به یکی از مهم‌ترین شاعران ادبیات معاصر آمریکا تبدیل شد. او حدود ۱۲ مجموعه شعر و تعدادی مقاله درباره شعر منتشر کرده است.