زلزله یک مستند در باکس‌آفیس

فیلم در عرصه بین‌المللی هم خوب عمل کرد و ۳۰.۷میلیون دلار در کشورهایی به غیر از آمریکا فروخت و مجموع فروشش را به  ۱۶۰.۴۸میلیون دلار در سراسر دنیا رساند.  به نظر می‌رسد بخش زیادی از موفقیت این مستند به دلیل محبوبیت شخصیتی باشد که فیلم درباره او ساخته شده است. کنسرت‌های این خواننده همواره مخاطبان زیادی داشته، تا آنجا که گاه با وقایع عجیبی همراه بوده؛ به عنوان مثال این خواننده معروف به همراه هوادارانش روزهای ۲۲ و ۲۳ ژوئیه امسال برای برگزاری یک کنسرت در سیاتل دور هم جمع شده بودند که داده‌های جمع‌آوری‌شده نشان می‌دهد سروصدای آنها توانسته لرزه به اندام زمین بیندازد، اتفاقی که شاید قبل از آنها تماشاگران یک مسابقه فوتبال رقم زده بودند. به‌ گزارش بی‌بی‌سی، جکی کاپلان اورباخ،‌ کارشناس زلزله، گفته این فعالیت لرزه‌ای توسط طرفداران تیلور سوئیفت یا سیستم صوتی هنگام اجرای برنامه ایجاد شده است.

اما همان‌طور که انتظار می‌رفت مقام دوم جدول پرفروش‌ها به فیلم «قاتلان ماه کامل» اختصاص دارد؛ حماسه جنایی پرستاره مارتین اسکورسیزی در اولین باکس‌آفیس خود فروش چشمگیری داشت و از ۳۶۲۸ سینما در آمریکای شمالی ۲۳میلیون دلار کسب کرد. این فیلم همچنین ۲۱میلیون دلار از ۶۳ منطقه بین‌المللی و مجموعا ۴۴میلیون دلار در جهان به دست آورد. به‌رغم قرار گرفتن در مقام دوم باکس‌آفیس، این بهترین شروع برای اسکورسیزی از زمان «جزیره شاتر» در سال ۲۰۱۰ (در اولین هفته با ۴۱میلیون دلار) و سومین شروع برتر دوران حرفه‌ای او پس از «رفتگان» در سال ۲۰۰۶ (در اولین هفته با ۲۶.۹میلیون دلار) است.

با وجود اینکه ستارگان فیلم «قاتلان ماه کامل»، یعنی لئوناردو دی‌کاپریو و رابرت دنیرو، نتوانستند در بحبوحه اعتصاب بازیگران هیچ‌گونه تبلیغاتی انجام دهند، فیلم به‌خوبی توانست سروصدا به پا کند. حتی با مدت‌زمان دلهره‌آور سه ساعت و نیم، فیلم «قاتلان ماه کامل» با درجه R مورد استقبال تماشاگران سینما و منتقدان قرار گرفت. این فیلم در سینما اسکور امتیاز -A و در راتن‌تومیتوز ۹۲ از ۱۰۰ دریافت کرد که نشانه خوبی برای هفته‌های آینده است. داستان برگرفته از رمانی به همین نام نوشته‌ دیوید گرن در سال ۲۰۱۷ و با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو، لی‌لی گلداستون و ...  به قتل‌های اسرارآمیزی اشاره دارد که پس از کشف ذخایر نفتی بزرگ در سرزمین اوسیج در اوایل دهه ۱۹۲۰ رخ می‌دهد.شرکت اپل که تا‌به‌حال پخش آنلاین را بر اکران در اولویت قرار می‌داد، با بودجه ۲۰۰میلیون دلاری برای فیلم «قاتلان ماه کامل» یک قمار جسورانه را آغاز کرده است. این گسترده‌ترین انتشار فیلمی است که توسط یک سرویس پخش پشتیبانی می‌شود.