نخستین جلسه از سلسله جلسه‌های «سعدی‌خوانی» با هدف ارائه ظرفیت‌های زبانی و ادبی سعدی در آثارش، توسط دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری شنبه ۱۳ آبان از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود. این نشست‌ها هر دو هفته یک‌بار، شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ توسط دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری و با حضور قدمعلی سَرّامی، استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر و پژوهشگر ایرانی در حوزه زبان و ادبیات فارسی، در حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، روبه‌روی کوچه پورموسی برگزار می‌شود و عموم علاقه‌مندان و پژوهشگران برای شرکت در این جلسات می‌توانند در سالن سلمان هراتی حوزه هنری حضور یابند.

سعدی خوانی copy

 

آلبوم صوتی «نوشتم دوستت دارم» سروده مصطفی رحماندوست و زهرا دری‌سده، آهنگسازی و تنظیم صابر جعفری در گروه سنی کودک توسط واحد موسیقی اداره‌کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان پیش روی مخاطبان قرار گرفت. این آلبوم شامل ۱۳ قطعه با نام‌های «اون کیه؟!»، «نوشتم دوستت دارم»، «جوجه نوک‌طلا»، «لالایی»، «شب ماندنی نیست»، «نقاشی من»، «صد دانه یاقوت»، «دنیا بزرگ و زیباست»، «پس باز نغمه سر کن»، «باز هم بازی» و «دوستی شیرین است» سروده مصطفی رحماندوست، «مامان مهربون من» سروده زهره دری‌سده و «آدم‌برفی» سروده عبدالرحمن ذکایی است که با آواز ایرانی سعید حکیم‌زاده اجرا می‌شود.

مصطفی رحماندوست copy

 

نمایش «دشمن خدا» به نویسندگی عمادالدین رجبلو، کارگردانی مجید عراقی و تهیه‌کنندگی علی غریب از یکشنبه ۱۴ آبان تا اول آذر ۱۴۰۲ هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو  روی صحنه می‌رود. این نمایش در دو اپیزود «دبستان دخترانه» و «پادگان نظامی» روی صحنه خواهد رفت. اپیزود اول این نمایش، روایت دعوای دو دختر کوچک بر سر برگه انشا در دفتر ناظم دبستان دخترانه است و اپیزود دوم نیز دعوای دو سرباز در دفتر فرمانده پادگان را به نمایش می‌گذارد؛ اینجاست که ما باید قضاوت کنیم که چه کسی دروغ می‌گوید؟ علی غریب، مجید عراقی، سیده اسوه صادقی، امیر درویش، حامد فعال، نفس جافری و ضحا رجایی‌فر در این اثر ایفای نقش خواهند کرد.

دشمن خدا copy

 

فیلم کوتاه «جانور» به کارگردانی محمدرضا یاری‌کیا به جشنواره بین‌المللی سیراکیوز آمریکا راه پیدا کرد. این جشنواره از ۲۰ تا ۲۴ آبان در شهر نیویورک برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این جشنواره نمایش فیلم‌های کوتاه و بلند داستانی و مستند از سراسر جهان است. حمایت از فیلم‌سازان مستقل سراسر دنیا نگرش اصلی این جشنواره است. فیلم‌های حاضر در جشنواره در ژانرهای مختلفی تولید شده‌اند. در خلاصه داستان فیلم «جانور» آمده است: «زن و شوهری به جنگل می‌روند تا حیوانی را برای اجنه قربانی کنند تا فرزندشان سالم به دنیا بیاید. زن این کار را خرافات می‌داند تا زمانی که او نیز باور می‌کند.»

فیلم جانور copy

 

آیین یادبود علیرضا شجاع‌پور، شاعر تازه‌درگذشته، روز جمعه ۱۲ آبان‌ماه از ساعت ۱۱ با حضور اهالی ادبیات، موسیقی و شاگردانش برگزار می‌شود. بهادر شجاع‌پور (فرزند استاد)، دکتر جلال خالقی مطلق، دکتر بهرام گرامی، دکتر امیرحسین ماحوزی، دکتر فرامرز غفاری، پریسا اخوان، دکتر شروین وکیلی، دکتر شهرزاد رضادوست، علیرضا عصار و مهندس علی پویان در این برنامه سخنرانی خواهند کرد. همچنین اجرای موسیقی ساز و آواز توسط علی بوستان و پوریا اخواص، آواز علی‌اکبر حجازی، ساز و آواز رسول نجفیان، نقالی پریسا سیمین‌مهر، موسیقی و خوانش شعر رستم و سهراب توسط محسن شهرنازدار، شعرخوانی طاهره تهرانی از اشعار علیرضا شجاع‌پور و پخش کلیپ‌هایی از سخنرانی و شعرخوانی این هنرمند فقید، از دیگر بخش‌های این آیین است.

استاد علی‌رضا شجاع copy