تنبورنوازان «نسل خلیل» روی صحنه می‌روند

دنیای اقتصاد: هژیر مهرافروز، خواننده و آهنگساز موسیقی ایرانی، با همراهی تنبورنوازان «نسل خلیل» شامگاه ۲۹ آبان‌ در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. در این اجرا که آهنگسازی قطعات آن بر عهده هژیر مهرافروز است، علاوه بر گروه تنبورنوازان «نسل خلیل»، شهریار نظری نوازنده دف، امین یساولی نوازنده عود و غدیر ثاقب نوازنده طبلا این هنرمند را همراهی خواهند کرد. «شمس من و خدای من»، «جانِ جان»، «بروید ای حریفان» و «شراب ارغوانی» از جمله قطعاتی هستند که در این کنسرت اجرا خواهند شد و این در حالی است که بخشی از اجرای گروه در فضای بداهه شکل خواهد گرفت. گروه تنبورنوازان «نسل خلیل» در سال ۱۳۹۴ توسط هژیر مهرافروز بنیان‌گذاری شده و فعالیت رسمی خود را به همراه گروه «آیان» که دارای سابقه اجرایی بیشتری در عرصه موسیقی بود، آغاز کرد.

تنبورنوازان نسل خلیل روی صحنه copy

 

 

حضور 150 موزیسین  روی صحنه یک کنسرت

دنیای اقتصاد: گروه «مهربانی» به آهنگسازی و رهبری سلمان سالک، با هنرنمایی ۱۵۰ خواننده و نوازنده از سازهای سنتی و محلی روی صحنه می‌رود. این کنسرت که توسط موسسه فرهنگی هنری آوای مهربانی برگزار می‌شود، در تاریخ‌های ۲۲ و ۲۴ آبان ۱۴۰۲ در تالار وحدت به اجرا درخواهد آمد. بخش نخست این برنامه به اجرای آثار کُرال ایرانی ساخته سلمان سالک روی اشعاری از مولانا و سایه اختصاص دارد. در این بخش ارکستری بزرگ متشکل از ۱۲۰ نوازنده و ۳۰ خواننده روی صحنه حاضر خواهند بود. بخش دیگر این برنامه به اجرای  ۱۰ قطعه از موسیقی نواحی ایران با ارکستری متشکل از ۳۵ نوازنده و خواننده اختصاص دارد. سلمان سالک نیز درباره این اجرا گفت: آنچه پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد، تجربه‌ای حاصل کنار هم قرار گرفتن سازهای زهی، مضرابی، بادی، کوبه‌ای و آواز ایرانی است.

150 موزیسین در کنست copy

 

 

کیوان ساکت در تبریز  کنسرت برگزار می‌کند

دنیای اقتصاد: کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی، به همراه گروه «وزیری» در تبریز کنسرت برگزار می‌کند. کنسرت گروه «وزیری» سه‌شنبه ۲۳ آبان در سالن پتروشیمی تبریز در دو سانس برگزار می‌شود. این کنسرت به خوانندگی اتابک عطری در دو بخش موسیقی آذری و فارسی برنامه‌ریزی شده است. کیوان ساکت، نوازنده تار و سرپرست گروه وزیری، در این باره گفت: در این کنسرت شش آهنگ از ساخته‌های من و پنج قطعه آذری برای مخاطبان اجرا می‌شود که عنوان برخی از قطعات دریا، یادگار، گل‌های افسرده، شادی آزادی، هامون است. این آهنگساز همچنین گفت: در این کنسرت از سازهای دف، تار، عود، تار باس، قانون، فلوت و کمانچه استفاده می‌شود. ضمن اینکه سیاوش ساکت، مهدی غلامی، فرنوش باقری، علی محمدی، مرجان مهربان، ارغوان منتظری و اشکان مرادیاز اعضا و نوازندگان گروه هستند.

کیوان ساکت کنسرت تبریز copy