دنیای اقتصاد: بازدید از نمایشگاه آثار کارتون و کاریکاتور هنرمندان مطرح آمریکای لاتین تا پایان روز سوم دی‌ماه در موزه هنرهای معاصر تهران تمدید شد. در نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین نزدیک به ۴۰۰ اثر از هنرمندان ۱۵ کشور همچون آرژانتین، اکوادور، هندوراس، مکزیک، کوبا، شیلی، کاستاریکا، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، پرو، اروگوئه، ونزوئلا، نیکاراگوئه، برزیل و گواتمالا به نمایش درآمده است. علاقه‌مندان می‌توانند تا سوم دی‌ماه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر از نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور هنرمندان آمریکای لاتین» در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کنند.

 

دنیای اقتصاد: پنجمین نمایشگاه تخصصی سفال و سرامیک با آثار هنرمندان حرفه‌ای، از اول تا سوم آذر در گالری زرنا به کیوریتوری زهرا رسول‌زاده نمین، هنرمند تجسمی، برگزار می‌شود. این نمایشگاه همراه با فروش آثار هنری در معرض بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. گالری زرنا هر سال نمایشگاهی برای فروش آثار تخصصی سفال و سرامیک در حمایت از هنر خاموش و ساکت سفالگری برگزار می‌کند. علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌توانند از روز چهارشنبه یکم تا جمعه سوم آذر ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به گالری زرنا در نشانی خیابان انقلاب، بین خیابان وصال و دانشگاه، کوی اسکو، پلاک ۱۰، طبقه ۲ مراجعه کنند.

 

دنیای اقتصاد: فیلم کوتاه «ابوالهول» به کارگردانی حمید یوسفی موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی از دومین جشنواره سالانه کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی شد. در مراسم پایانی این جشنواره که روز ۱۱ نوامبر (بیستم آبان ماه جاری) در هتل گراند بوتیک در شهر کیپ‌تاون پایتخت آفریقای جنوبی برگزار شد، هیات داوران این رویداد، ناتاشا مایت بازیگر و تهیه‌کننده، مونیک مورا بازیگردان، داریون دانژو نویسنده و کارگردان و جردن لی گاربوت کارگردان، حمید یوسفی را شایسته دریافت جایزه بهترین کارگردانی دانسته و جایزه این جشنواره را به وی اهدا کردند. «ابوالهول» در هفتاد و هفتمین جشنواره سالرنو ایتالیا حضور یافته و در یک جشنواره آمریکایی در دو رشته نامزد دریافت جایزه شده است.

 

دنیای اقتصاد: روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در اطلاعیه‌ای خبر داد که ثبت‌نام بخش بین‌الملل جشنواره چهل و دوم تا پایان سه‌‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه فراهم است و این زمان تمدید نخواهد شد. طبق فراخوان منتشرشده این دوره از جشنواره در ۲۱ شهریور، فیلم‌های بلند داستانی که دارای پروانه ساخت یا نمایش سینمایی از سازمان امور سینمایی و سمعی بصری باشند و تا قبل از بهمن ۱۴۰۲ اکران عمومی نشده و در سامانه‌های نمایش درخواستی به صورت آنلاین و رسانه ملی به نمایش درنیامده باشند و در دوره‌های گذشته جشنواره فیلم فجر مورد بازبینی هیات انتخاب قرار نگرفته باشند، مجاز به حضور در بخش سودای سیمرغ خواهند بود.