جدیدترین نشست عصر پنج‌شنبه‌های بخارا با محوریت نقد و بررسی رمان «عزیز جون» نوشته مسعود فروتن، فردا پنج‌شنبه در مرکز هنری نقش برگزار می‌شود. در این نشست که با همکاری انتشارات بدرقه جاویدان برپا خواهد شد، غلامحسین سالمی، نصرالله حدادی، منصور ضابطیان، امیرعلی نبویان و علی دهباشی حضور دارند. علاقه‌مندان برای حضور در نشست بررسی رمان «عزیز جون» می‌توانند ساعت ۱۷ به مرکز هنری نقش واقع در پارک ساعی مراجعه کنند.

مسعود فروتن

 

نمایش‌نامه‌خوانی «کلفت‌ها» به نویسندگی ژان ژنه، با ترجمه فرزانه سکوتی و کارگردانی مریم عبدلی، جمعه ۱۰ آذر ساعت ۱۷ به مدت ۶۰ دقیقه در تماشاخانه انتظامی اجرا می‌شود. در خلاصه داستان نمایش‌نامه «کلفت‌ها» آمده است: «دو کلفت به‌خاطر نفرتی که از خانم خود دارند، در خفا برای او نقشه‌هایی می‌کشند ... .» معظمه یحیائی، مریم عبدلی و بهارک توسلی نقش‌خوانان این نمایش‌نامه‌خوانی هستند و صحنه‌خوانی آن را فرحناز اسدی بر عهده دارد.

کلفت‌ها

 

نشست تخصصی با موضوع «دستگاه» و محاسبه فواصل از دیدگاه «ملایمت» امروز چهارشنبه ساعت ۱۷ با معرفی کتاب «هفت دستگاه، تحلیل ساختاری و محاسبه فواصل براساس ردیف میرزاعبدالله» با حضور  سیاوش سحابی مولف  این کتاب، فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. محور اصلی این نشست، گفت‌وگو درباره دیدگاه‌های موثر در تالیف این کتاب است که به‌‌تازگی توسط سیاوش سحابی در حوزه موسیقی دستگاهی ایران منتشر شده است. حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در سیدخندان -  خیابان ارسباران - خیابان دانش مراجعه کنید.

هفت دستگاه

 

فیلم «مشق امشب» به کارگردانی اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی یکشنبه ۱۲ آذرماه ساعت ۱۵ نمایش داده می‌شود. بعد از نمایش فیلم به مدت ۷۸ دقیقه، جلسه نقد و بررسی با حضور مهران نعمت‌اللهی، یکی از کارگردانان فیلم و وحید گلستان تدوینگر برپا می‌شود. این فیلم مضمونی را که عباس کیارستمی در سال ۱۳۶۷در فیلم ماندگار «مشق شب» به آن پرداخته، به‌روزرسانی می‌کند و لایه‌های پنهانی از نظام آموزشی امروز را که از دید جامعه دور مانده است، به تصویر می‌کشد.

مشق امشب

 

فیلم سینمایی «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی جایزه بهترین گروه بازیگران کمدی و بهترین تدوین را از پنجمین جشنواره اسکیپتاون در لس‌آنجلس آمریکا دریافت کرد. «گیج‌گاه» در ده رشته کاندیدای دریافت جایزه از این جشنواره شده بود. حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه‌خواه، فرهاد آییش و جمشید آریا از بازیگران این فیلم هستند.