هم اسم «سونامی» تکذیب شد هم بازی گلزار یا عرب نیا در فیلم مسعود کیمیایی

مسعود کیمیایی خبرهای مختلفی که این روزها در مورد فیلم تازه‌اش در رسانه‌ها منتشر می‌شود، تکذیب کرد. در حالی‌که در تعدادی از نشریات و رسانه‌ها عنوان شده بود که «سونامی» نام فیلم جدید کیمیایی است، این کارگردان این موضوع را هم تکذیب کرد. این فیلمساز برجسته در این باره گفته: «فیلمنامه‌ای توسط عبدالرضا منجزی نوشته شده که به دست من رسیده و قرار است آن را جلوی دوربین ببرم. این فیلمنامه به سبک و سیاق خودم در حال نگارش است و البته نام آن «سونامی» نیست.» این کارگردان مطرح در خصوص نام فیلم و ترکیب بازیگران پروژه تازه‌اش به روزنامه «بانی‌فیلم» گفت: «هنوز نامی برای این فیلم انتخاب نکرده‌ام و بعید می دانم تا آماده شدن فیلمنامه نام آن مشخص شود. در مورد بازیگران هم باید بگویم با آقایان فریبرز عرب‌نیا و محمدرضا گلزار برای بازی در این فیلم مذاکره‌ای نشده است و انتخاب عوامل فیلم با تکمیل فیلمنامه و آغاز پیش تولید شروع می‌شود.»

اصل ماجرا چیست؟

به گزارش سایت «سینمای ما» اصل ماجرا به این قرار است که مسعود کیمیایی پس از ساخت و اکران «جرم» و پس از بهبود بیماری سختی که از سر گذراند، مثل همیشه برای ساخت بیست و نهمین فیلمش دنبال سوژه و قصه و فیلمنامه مناسبی بود. برای این منظور حتی چند جلسه هم با علیرضا نادری برگزار شد و چند طرح و داستان مطرح شد و همان موقع اخبار مختلفی درباره‌اش در رسانه‌ها منتشر شد، اما این همکاری به دلایلی فعلا منتفی شد. تا اینکه عبدالرضا منجزی دستیار سابق مسعود کیمیایی در «تیغ و ابریشم» فیلمنامه‌ای نوشته خودش به نام «سونامی» را پیشنهاد داد و ظاهرا مسعود کیمیایی قصه و حال و هوای آن را پسندید؛ چون نزدیک به روحیه و سینمای مورد علاقه‌اش بود.

منجزی فیلمنامه «سونامی» را با مشاوره مسعود کیمیایی جلو برد و نسخه ای از آن را تمام کرد و حالا این روزها این فیلمنامه و داستان توسط کیمیایی در حال بازنویسی و تغییرات مرسومی است که به ذهنیت و حال و هوای این روزهای این فیلمساز نزدیک شود.

بدیهی است که نام «سونامی» هم به همین شکل می‌تواند تا پایان نگارش و نسخه نهایی فیلمنامه یک یا چند بار تغییر کند و عنوان‌های مختلفی برای کار تازه مطرح شود.

موضوع انتخاب بازیگر هم مثل هر ماجرای مشابهی بیشتر محصول گمانه‌زنی، شنیده‌های خبرنگاران یا کنجکاوی رسانه‌ها از حرف‌های مختلفی است که در دفتر فیلمساز یا همراهان و همکاران او به بیرون درز می‌کند و هیچکدام سندیت و قطعیت ندارد. نام‌هایی مثل فریبرز عرب‌نیا و محمدرضا گلزار از همین دسته خبرها است که به عنوان گزینه‌های احتمالی (مثل هر نام و بازیگر یا عوامل دیگری) در روزهای نوشتن یا پیش تولید فیلم‌ها می‌تواند مطرح یا پیشنهاد شود.