آثار پرویزتناولی و 5 هنرمند مطرح ایران در موزه مترو پولیتن در نیویورک

آثاری از پرویز تناولی، منیر فرمانفرماییان شاهرودی به همراه ۴ هنرمند دیگر ایرانی در موزه مترو پولیتن نیویورک تا نیمه شهریور امسال به نمایش گذاشته شده است. به گزارش ایلنا، در این نمایشگاه که آثار سه نسل از هنرمندان ایرانی را به نمایش گذاشته‌ است، هفت اثر از این هنرمندان درمعرض دید علاقه‌مندان به هنر ایران قرار داده شده است.

موزه مترو پولیتن که در نیویورک واقع شده؛ بخش‌های مختلفی دارد که پرویز تناولی در چند سال اخیر یکی از آثار مجموعه «شاعر» خود را برای تقویت بخش اسلامی آن اهدا کرده، اثری که از تناولی در این نمایشگاه ارائه شده، همین اثر است.

در میان هنرمندانی که در این نمایشگاه آثارشان ارائه شده، پرویز تناولی و منیر فرمانفرماییان در ایران زندگی می‌کنند و ۴ هنرمند دیگر در آمریکا یا کانادا به سر می‌برند، اما هویت و فرهنگ ایرانی در آثار این ۶ هنرمند ارتباط ذاتی آنها را با ایران نشان می‌دهد.

موزه مترو پولیتن که با عنوان «هنر معاصر ایران، از مجموعه دائمی در متروپولیتن» این نمایشگاه را برپا کرده، آثار هنرمندانی از ایران را به نمایش گذاشته که برای راه‌اندازی بخش‌های هنر مدرن و معاصر و بخش هنر اسلامی موزه مترو پولیتن آثارشان را از سال ۱۹۹۳ به این موزه اهدا کرده‌اند.

آثار پرویز تناولی، افروز عمیقی و علی بنی صدر در نوروز ۲۰۱۱ به نفع مترو پولیتن آفریده شده‌اند. نمایشگاه هنر معاصر ایران، از مجموعه دائمی گالری هاگوپ کوارکیان «Hagop Kevorkian» است که تا ۱۳ شهریور به طور دائمی در بخش ویژه نمایشگاهی این موزه به نمایش گذاشته می‌شود.