دومین اجلاس مطبوعات و خبرگزاری‌های جهان اسلام با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در وزارت کشور برگزار شد. به گزارش ایسنا در این اجلاس، محمدزاده با ارائه گزارشی از عملکرد اتحادیه مطبوعات و خبرگزاری‌های جهان اسلام، به‌خصوص در ارتباط با توهینی که به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) شد، گفت: تاکنون نمایندگان بیش از ۱۰۰ نشریه، خبرگزاری‌ و پایگاه اطلاع‌رسانی از ۵۰ کشور جهان با عضویت در این اتحادیه، از تشکیل آن حمایت کرده‌اند و تعدادی از اعضای اتحادیه نیز با تاسیس انجمن‌ها و تشکل‌های رسانه‌ای در کشور خود، در حال گسترش شاخه‌های درخت وحدت رسانه‌های اسلامی هستند.

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه اعضای این اتحادیه در برابر اهانتی که به پیامبر اکرم (ص) شد عکس‌العمل خوبی داشتند، گفت: باید این رسانه‌ها به معرفی هرچه بیشتر ابعاد شخصیتی پیامبر اسلام (ص) بپردازد. او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: سازمان کنفرانس اسلامی پیشنهاد داده است که در سال ۲۰۱۴ ایران بانی تاسیس انجمن خبرنگاران اسلامی و میزبان این برنامه باشد که ما از آن استقبال می‌کنیم. در واقع، جمهوری اسلامی ایران از هر برنامه‌ای که باعث ایجاد انسجام بیشتر بین نخبگان جهان اسلام، به‌خصوص در عرصه رسانه‌ها باشد استقبال می‌کند.

حسینی در پایان افزود: امیدوارم همه با وحدت بتوانیم وظیفه خطیری را که برعهده داریم به‌خوبی عملی کنیم.

به گزارش ایسنا، در این نشست نمایندگان برخی رسانه‌های عضو این اتحادیه و همچنین محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور سخنرانی کردند.