خواهرم را آلودگی هوا کشت
داریوش مهرجویی گفت: آنچه مرا امروز بسیار ناراحت کرده دلیل فوت ژیلا است زیرا او را آلودگی هوا کشت. امروز آلودگی هوا فقط یک واژه نیست بلکه واقعیت است.
به گزارش «برنا»، مراسم بزرگداشت و یادبود ژیلا مهرجویی خواهر داریوش مهرجویی؛ طراح صحنه و لباس سینمای ایران در حالی در خانه هنرمندان برگزار شد که تمام سخنرانان دلیل اصلی مرگ وی را آلودگی هوای تهران و سکوت مسوولان در قبال این آلودگی می‌دانستند. رخشان بنی‌اعتماد طی سخنانی با اشاره به دوستی دیرینه خود با ژیلا مهرجویی گفت: ما در دورانی در زیر یک سقف زندگی می‌کردیم و آرزوهایی داشتیم اما اتفاقاتی که افتاد خانه آرزوهای ما را به هم ریخت. بنی‌اعتماد که بسیار ناراحت بود گریست و با عذرخواهی سخنان خود را به پایان رساند.
داریوش مهرجویی نیز درحالی‌که به شدت متاثر بود، گفت: من امروز بسیار غمگین و عزادار هستم و از شما که امروز آمدید و دیروز نیز آمده بودید تشکر می‌کنم. خواهرم بسیار با استعداد بود و با شور و هیجان زندگی می‌کرد.
وی درحالی‌که به شدت عصبانی بود، گفت: آنچه مرا امروز بسیار ناراحت کرده دلیل فوت ژیلا مهرجویی است زیرا او را آلودگی هوا کشت. امروز آلودگی هوا اطراف ما را فرا گرفته و دیگر فقط یک واژه نیست بلکه واقعیت است.
وی با انتقاد از رییس سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران گفت: امروز همه مردم گرفتار این آلودگی هوا هستند و عده زیادی می‌میرند به خصوص در تهران که هر روز ما با تنفس این هوا سم را به درون ریه‌های خود می‌بریم اما کسی به فکر نیست و به جای آنکه برای آلودگی هوا فکری کنند فقط درباره آن حرف می‌زنند. گوهر خیراندیش نیز گفت: دختر من برای تحصیل به ایران آمد اما امروز به دلیل آلودگی هوا فقط یک ریه وی کار می‌کند و در بیمارستان بستری است و فقط ۲۰ درصد ریه دارد، او هم دارد می‌میرد.
همچنین داریوش مهرجویی گفت، از بیمارستانی که خواهرش در آن بستری بوده است و پزشک معالجش در محاکم قضایی شکایت خواهد کرد. این کارگردان سینمای ایران که به‌شدت از درگذشت ژیلا مهرجویی متاثر است، در گفت‌وگویی با «ایسنا» گفت: «خواهرم مشکلش طوری نبود که حتما عمل شود اما پزشک معالج برای اینکه پول خودش را بگیرد، این کار را کرد.» وی ادامه داد: «ژیلا می‌توانست سال‌ها زندگی کند و به مرگ طبیعی از دنیا برود اما متاسفانه عملش کردند و چند روز پس از عمل هم در همان بیمارستان، ساعت ۶ صبح، کسی حواسش به او نبوده است و دچار افت فشار می‌شود و از دنیا می‌رود. به همین دلیل من به خاطر سهل‌انگاری دکتر «م.» جراح قلب و بیمارستان «ل.» از آنها به دادگاه شکایت خواهم کرد.»