بهترین داستان‌های جهان در یک مجموعه

انتشارات عصرداستان در اقدامی قابل توجه برای علاقه‌مندان ادبیات جهان، مجموعه‌ای را تحت عنوان «بهترین داستان‌های جهان» منتشر کرده که در مجموع ۵ جلد شده است و هر جلد نیز برای خود حجمی قابل توجه دارد. این مجموعه با عرضه جلد سوم و پنجم در نمایشگاه کتاب تهران کامل شد. به گزارش خبرگزاری فارس، انتخاب داستان‌های این مجموعه نیز بر عهده احمد گلشیری مترجم شناخته شده است که این مجموعه را انتخاب و ترجمه کرده است. هر ۵ جلد این کتاب یک عنوان دارند و یک زیرعنوان برای هر جلد انتخاب شده است.

استادان کهن (سنت‌گرایان) با ۱۵ داستان، دوران طلایی (‌بخش اول) با ۳۲ داستان، دوران طلایی (بخش دوم) با ۱۷ داستان، مدرنیست‌ها (سنت‌ستیزان) با ۲۵ داستان و پسامدرنیست‌ها با ۲۴ داستان، عناوین پنج جلد این مجموعه هستند که درمجموع بیش از ۱۱۰ داستان از نویسندگانی چون جیمز پاردی، نادین گوردیمر، فرناندون سورنتینو، ولادیمیر ناباکف، سال بلو، تونی موریسون، ریموند کارور، ماریو بارگاس یوسا، ریچارد براتیگان، گابریل گارسیا مارکز، کارلوس فوئنتس، ایتالیو کالوینو، هاروکی موراکامی، آلیس مونرو و تعدادی دیگر از نویسندگان مطرح جهان در این کتاب‌ها آورده شده است.

در جلد اول این مجموعه داستان‌هایی از تولستوی، گوگول، تورگِنِف، چخوف، داستایوفسکی، دو موپاسان، هاثورن، آلن پو، امبروس بیِرس، او هنری، استیون کِرین و گوستاو فلوبر از نویسندگان مشهور این دوره آورده شده و از آنها به استادان کهن یا سنت‌گرایان نام برده شده است.